«میهن صنعت» گزارش می دهد:

بخش دوم/ با دنیای خودرو بیشتر آشنا شوید!

شاید برای شما پیش آمده باشد که هنگام خرید یک خودروی جدید با اصطلاحات متنوعی مواجه شده و سردرگم شده باشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در صنعت خودروسازی اصطلاحات و واژگانی تخصصی زیادی وجود دارد که دانستن آن ها به اطلاعات شما افزوده و نیز در هنگام خرید خودرو به شما کمک می کند.

به همین منظور در این بخش تلاش کرده ایم تا به معرفی برخی  از این اصطلاحات بپردازیم و شما کاربران عزیز را با دنیای خودرو و جذابیت های آن آشنا کنیم.

Blind Spot Monitoring (سیستم کنترل نقاط کور)

کارشناسان حوزه‌ی آناتومی انسان بررسی کرده‌اند که وقتی فردی پشت فرمان خودرو قرار می‌گیرد حتی با وجود آینه‌های جانبی، چیزی حدود ۳۰درصد از محیط اطراف را نمی‌بیند. درواقع این همان فضایی است که چشم انسان در مدار آن قرار نمی‌گیرد. به عبارت ساده‌تر، این ۳۰درصد جزو نقاط کور به حساب می‌آیند. وقتی خودرویی با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند، حتی غافل شدن از یک‌درصد محیط اطراف نیز می‌تواند مرگبار باشد. این سیستم با پوشش مدام نقاط کور، راننده را از نزدیک شدن به مانع متحرک و ثابت باخبر می‌کند. از آپشن فوق به‌ویژه در پیمایش‌های شهری استفاده‌های فراوانی می‌شود. درست در خیابان‌های محلی که هرلحظه امکان ورود یک موتورسیلکت وجود دارد.

گشتاور

در زبان علم فیزیک، گشتاور به معنای نیروی وارده بر یک جسم در فاصله محل اعمال نیرو نسبت به همان جسم است که با یکای نیوتن متر، پوند فوت و… نمایش داده می‌شود. برای مثال گاهی دیده‌اید وقتی یک پیچ باز نمی‌شود، از یک آچار بزرگ‌تر و بلندتر استفاده می‌کنند که این به معنای افزایش گشتاور است. نهایت گشتاور نیز همچون نهایت توان در دور موتوری مشخص تولید می‌شود. شاید شما هنگام تعویض دنده نیز همین موضوع را حس کرده‌اید که پیشرانه در دور موتوری خاص، بهترین کشش را به شما ارائه می‌کند. گشتاور رابطه مستقیمی با کشش خودرو دارد.

سیستم استارت و ورود بدون کلید

این سیستم که Keyless Go Starter نام دارد در بسیاری از خودروها به صورت استاندارد یا آپشن عرضه می شود. عملکرد آن به این صورت است که راننده با دارابودن یک سوئیچ یا کارت هوشمند به فاصله یک متری خودرو رسیده و قفل درها به صورت اتوماتیک باز می شود. سپس بعد از بازکردن درها می تواند با فشاردادن دکمه Start و نگه داشتن پدال ترمز اتومبیل را روشن کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=151432
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه