«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

بخش دوم/بی فایده ترین فناوری های موجود در خودرو

امروزه بکارگیری فن‏آوری های نوین در خودرو به یک ضرورت برای خودروسازان دنیا مبدل شده است و افزایش سطح انتظارات مشتریان منجر شده تا شرکت های خودروسازی توجه بیشتری به این بخش داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، امروزه بکارگیری فن‏آوری های نوین در خودرو به یک ضرورت برای خودروسازان دنیا مبدل شده است و  افزایش سطح انتظارات مشتریان منجر شده تا شرکت های خودروسازی توجه بیشتری به این بخش داشته باشند اما برخی از فناوری های خودرو در عین استفاده زیاد، بی فایده هستند که در ذیل به برخی از آن ها اشاره شده است.

هدآپ دیسپلی

هدآپ دیسپلی امروزه بسیار استفاده می شود و در انواع خودرو نظیر مدل های لوکس آئودی و کراس اوور های هیوندای به چشم می خورد اما در اغلب موارد بی فایده هستند.

دیجیتال شیفتر

بسیاری از خودروسازان دنده های الکترونیک را جایگزین مدل هایی با طراحی درختی PRND کرده اند که متاسفانه تنها ظاهر زیبایی دارند و بدون کاربرد هستند.

کنترلرهای لمسی

خودروسازان به منظور کنترل سیستم اینفوتیمنت خود از روش های زیادی بهره برده اند که کنترل لمسی یکی از روش های رایج است اما این روش، راهکاری ایمن و صحیح در هنگام رانندگی نیست.

کنترل لمسی هواکش

پورشه پانامرا به عنوان یکی از لوکس ترین و محبوب ترین خودروهای موجود در بازار شناخته می شود و تجهیز آن به کنترل ورود و خروج هوا به صورت الکترونیکی در نوع خود جالب است اما وجود یک منو در سیستم اینفوتیمنت برای تنظیم ورودی و خروجی هوا یک قابلیت غیر ضروری تلقی می شود.

کنترل حرکتی

ایده کنترل حرکتی بسیار جالب است و در واقع تنظیم صدای موزیک با حرکات دستان در نوع خود جذاب است اما کنترل تمامی موارد از طریق کلیدهای فرمان ویا داشبورد امکان پذیر بوده و استفاده از آن در هنگام رانندگی مطمئن تر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=186974
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه