میهن صنعت گزارش می دهد:

بخش هفتم/با بهترین خودروهای تاریخ شرکت مرسدس بنز آشنا شوید!

یکی از موضوعاتی که همواره برای علاقه مندان به دنیای خودرو جذاب بوده، تاریخ پر رمزو راز شرکت های مطرح خودروسازی و محصولات آن ها است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،یکی از موضوعاتی که همواره برای علاقه مندان به دنیای خودرو جذاب بوده، تاریخ پر رمزو راز شرکت های مطرح خودروسازی و محصولات آن ها است.

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که شرکت های بزرگ خودروسازی از جمله مرسدس بنز چه پشتوانه ای دارند؟

در این بخش به شما کاربران عزیز میهن صنعت خواهیم گفت که برترین محصولات تاریخ شرکت مرسدس بنز چطور ساخته و به مرحله ی تولید رسیدند.

با ما همراه شوید. 

مرسدس بنز جی کلاس

این خودروی محبوب مرسدس بنز که با نام جی واگن نیز شناخته می شود با هدف کاربردهای نظامی در سال 1979 ساخته شد.

 این شاسی بلند جذاب مرسدس بنز طراحی اولیه ی خود را در طول تاریخ 38 ساله اش حفظ کرده است و نسل جدید آن با حفظ زبان طراحی مدل های پیشین در نمایشگاه بین‌المللی خودروی دیترویت 2018 رونمایی شد.

لازم به ذکر است، شرکت مرسدس بنز به پیشنهاد محمدرضا شاه پهلوی، شاسی‌بلند کلاس جی را برای ارتش شاهنشاهی ایران طراحی کرد، اما به واسطهٔ انقلاب ۵۷ این محصول هیچ‌گاه به ارتش ایران نرسید و به خودروی اصلی ترابری سبک ناتو تبدیل شد.

بعد از چند سال خودروی مورد نظر تولید شده و اولین محموله وارد ایران شد ولی با وقوع انقلاب دولت جدید از خرید مرسدس‌ها سر باز زد. مرسدس ماند و خودروهای تولید شده. اولین پیشنهاد به ارتش آلمان بود ولی ارتش آلمان به خاطر قیمت، از خرید امتناع کرد تا اینکه بالاخره آرژانتین خودروها را خرید و در جنگ فالکلند یکی از این خودروها به عنوان غنیمت ارتش انگلیس به لندن برده شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=147917
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه