«میهن صنعت» گزارش می دهد:

بخش پنجم/ با دنیای خودرو بیشتر آشنا شوید!

شاید برای شما پیش آمده باشد که هنگام خرید یک خودروی جدید با اصطلاحات متنوعی مواجه شده و سردرگم شده باشید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در صنعت خودروسازی اصطلاحات و واژگانی تخصصی زیادی وجود دارد که دانستن آن ها به اطلاعات شما افزوده و نیز در هنگام خرید خودرو به شما کمک می کند.

به همین منظور در این بخش تلاش کرده ایم تا به معرفی برخی  از این اصطلاحات بپردازیم و شما کاربران عزیز را با دنیای خودرو و جذابیت های آن آشنا کنیم.

CBC

 (کنترل ترمز در پیچ ها)

مرسدس‌بنز مدت‌ها روی افزایش پایداری خودرو در سرعت‌های مختلف تحقیق می‌کرد. شرکت بعد از بهبود سامانه‌های انتقال نیرو، سیستم تعلیق و چرخ‌ها، سراغ بهینه‌سازی سیستم‌های مربوط به ترمز رفت. آنچه مهندسان آلمانی با سی‌بی‌سی ابداع کرده‌اند، خلاقیت چشم‌گیری است که مکانیزم توزیع نیروی ترمز را یک گام پیشرفته‌تر کرده است. عملکرد سیستم فوق به این صورت است که طبق اصول دینامیک، وقتی خودرو وارد پیچ می‌شود، بیشترین فشار به چرخی که داخل پیچ است وارد می‌شود. بنابراین کامپیوتر هوشمند خودرو بی‌ آن که راننده کاری کند، نیروی ترمز را کمی بیشتر از حالت استاندارد به این چرخ منتقل می‌کند. این عمل از یک سو پایداری چشم‌گیر خودرو در سرعت‌های بالا را به همراه می‌آورد و از سوی دیگر لذت رانندگی در همه‌ی سرعت‌ها را همچنان بالا نگاه می‌دارد.

توربوشارژر

توربوشارژر يكى سیستم  اگزوز-محور است   كه توان خروجى موتور را افزايش مى دهد.

به طور معمول حركت به سمت پايين پيستون هوا را به درون موتور مى كشاند. اين هوا با سوخت تركيب مى شود و براى توليد قدرت مى سوزاند. با فشار پدال گاز ميزان هوايى كه وارد مى شود افزايش مى يابد. در نتيجه افزايش هواى درون موتور باعث بهبود فرآيند سوخت و افزايش قدرت موتور مى شود.

در توربو شارژر يك جفت توربين وجود دارد كه بر روى يك شفت مشترك نصب شده اند.

يكى از آنها كه توربو ناميده مى شود به اگزوز منتقل مى شود، در حالى كه ديگرى كه كمپرسور نام دارد كه به دريچه ورودى متصل است. گازهاى خروجى از اگزوز باعث چرخيدن توربين مى شود كه آن باعث مى شود كمپرسور بچرخد. كمپرسور هوا را به داخل موتور هدايت مى كند. هواى بيشترى كه وارد موتور مى شود همراه با حجم بيشتر سوخت قدرت خروجى موتور را افزايش مى دهد

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=152124
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه