«میهن صنعت» گزارش می دهد:

بخش چهارم/ با دنیای خودرو بیشتر آشنا شوید!

شاید برای شما پیش آمده باشد که هنگام خرید یک خودروی جدید با اصطلاحات متنوعی مواجه شده و سردرگم شده باشید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شاید برای شما پیش آمده باشد که هنگام خرید یک خودروی جدید با اصطلاحات متنوعی مواجه شده و سردرگم شده باشید.

در صنعت خودروسازی اصطلاحات و واژگانی تخصصی زیادی وجود دارد که دانستن آن ها به اطلاعات شما افزوده و نیز در هنگام خرید خودرو به شما کمک می کند.

به همین منظور در این بخش تلاش کرده ایم تا به معرفی برخی  از این اصطلاحات بپردازیم و شما کاربران عزیز را با دنیای خودرو و جذابیت های آن آشنا کنیم.

ECU چیست؟

Engin Control Unit، بگونه ایی مغز و هسته ی اصلی خودرو است که بر تمامی عملکرد خودرو در هرشرایط نظارت و رسیدگی می کند. این بخش با نام کامپیوتر خودرو نیز شناخته می شود و که عملکرد پاشش سوخت، وضعیت برق رسانی، دمای موتور و…. هر لحظه بررسی می کند و با استفاده از دیاگ می توان به این اطلاعات دست پیدا کرد.

HDC چیست؟

کنترل حرکت در سرازیری HDC معمولا از تجهیزات اتومبیلهای 4WD است. در پائین آمدن از سرازیری ها سرعت را ثابت می کند و بدین ترتیب بدون احتیاج به ترمز میتوان سرازیری های طولانی را طی کرد.

اتوپارک

این سیستم تمام مراحل پارک خودرو و دستور دادن به گاز، ترمز و فرمان را بر عهده می‌گیرد ولی همچنان نیازمند حضور راننده به عنوان ناظر و پایشگر مسیر می‌باشد. حالت ساده‌تر شده این سیستم، سیستم پارک نیمه خودکار می‌باشد که ترتیب زمانی اجرای آنها نیز به همین صورت است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=151934
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه