حذف نیاز به اخذ مجوز حکومتی در کوبا

برای اولین بار بعد از 54 سال

میهن صنعت :‌ کشور کوبا از سال 1959 به بعد اجازه خرید و فروش خودروهای را منوط به اخذ مجوز حکومتی کرده بود اما اکنون شهروندان کوبایی می توانند آزادانه خودروی نو یا دست دوم خریداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، برای اولین بار بعد از 54 سال یعنی زمانی که کوبا در سال 1959 به یک کشور کمونیست تبدیل شد، امکان خرید و فروش آزادانه خودرو فراهم آمده است.

تا پیش از این قانون، شهروندان فقط اجازه داشتند بدون اجازه دولت به خرید و فروش خودروهایی بپردازند  که پیش از انقلاب کوبا تولید شده بودند و میراثی از خودروهای عهد عتیق آمریکایی بود.

از دو سال پیش قوانینی به تصویب رسید که مدل های جدیدتر را شامل قانون خرید و فروش بدون مجوز حکومتی می کرد. اما اکنون قوانینی تصویب شده که دیگر نیازی به اخذ مجوز حکومتی برای خرید و فروش خودروها نیست.

رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا، این اقدام را گامی در جهت افزایش آزادی شهروندان عادی عنوان کرده است.

رائول کاسترو در سال 2008 زمام امور را بعد از بیماری برادرش فیدل کاسترو به دست گرفت و از آن به بعد آزادی های شهروندان افزایش یافته و نظارت حکومت بر امور مردم کاهش پیدا کرده است.

با این که بازار خودروی کوبا در حال گشایش است اما بخش اعظمی از جمعیت این کشور، از عهده خرید خودرو برنمی آیند.

به گزارش روزنامه کوبایی گرانما،  مدل های جدید خودرو در این کشور مشمول 100 درصد عوارض و مالیات می شوند در عوض این مالیات اخذ شده صرف سیستم عمومی حمل و نقل می شود.

با این که عوارض و مالیات خودروهای جدید بسیار سنگین است اما همین که نیاز به مجوز حکومتی حذف شده خبر خوبی برای کسب و کار های آزاد و شهروندان این کشور است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=35809
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه