میهن صنعت :

برترین برند خودرویی جهان

میهن صنعت : فراری در خصوص توانایی برند بهتر از غول هایی مثل اپل، گوگل و کوکاکولا عمل کرده است. البته نباید قوی ترین برند را با باارزش ترین برند اشتباه گرفت. قوی ترین برند بر اساس اندازه گیری چند عامل از جمله ارزش برند سنجیده می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، برند فایننس که فهرست 500 شرکت جهانی فورچون را سالانه تهیه می کند، فراری را در بالای جدول قوی ترین برندها نشانده است با این که از لحاظ گردش مالی و توان اقتصادی قابل مقایسه با غول های معروف دنیا مثل اپل و گوگل نیست.

ارزش برند فراری 3.6 میلیارد دلار ارزیابی می شود و در مقایسه با ارزش 52.1 میلیارد دلار برند گوگل و 34.1 میلیارد دلار کوکاکولا، به شدت رنگ می بازد اما با این اوصاف مقام اول قوی ترین برند را به فراری، دوم را به گوگل و سوم را به کوکاکولا داده اند و دلیلشان ارزش های غیرقابل اندازه گیری مانند وفاداری و ابراز علاقه مشتری در کنار ارزش های قابل اندازه گیری مثل حاشیه سود، گردش مالی به ازای هر مشتری، بازاریابی و تبلیغات بوده است.

تنها برند تجملی مشابهی که وضعیتی شبیه به فراری دارد برند هرمس است که مقام پنجم را در این فهرست به خود اختصاص داده با این که ارزش برند آن 4.5 میلیارد دلار است.

با این که فراری قوی ترین برند شناخته شده، عنوان با ارزش ترین برند به شرکت اپل رسیده است، ارزش برند اپل 87.3 میلیارد دلار است، از لحاظ باارزش ترین برند، مقام دوم به سامسونگ رسیده و مقام های بعدی به ترتیب گوگل، مایکروسافت و ولمارت هستند.

اما زمانی که همه عوامل به هم سنجیده می شوند فراری تنها برندی بود است که توانایی ایجاد اشتیاق زاید الوصف در مشتری را داشته است. علاوه بر عملکرد شناخته شده ی برند فراری، لوگوی اسب در حال شیهه کشیدن این خودروساز نیز یکی از عوامل انتخاب این برند به عنوان قوی ترین برند بوده است.

لوکا دی مونته زمولو رئیس هیئت مدیره فراری می گوید: در این شرایط دشوار اقتصادی در اروپا، حضور نام فراری در بین نام ها و نشان های شناخته شده در جهان دستاورد بزرگی است که نشان می دهد ایتالیا هنوز می تواند در به سرآمدی در کسب و کار ادامه دهد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12191
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه