میهن صنعت :

برجام سرآغاز ایجاد تحول بزرگ در خودروسازی/خروج صنعت خودرو از رکود

میهن صنعت : عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان گفت: با رفع تحریم ها صنایع خودرویی از شرایط کنونی (رکود)، خارج شده و تولیدات قطعه سازی نیز به تبع آن با رشد همراه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمدرضا نجفی منش عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان خودرو محمد رضا نجفی منش در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، در خصوص اجرای برجام و نقش آن در صنعت خودرو سازی گفت: با رفع تحریم ها صنایع خودرویی از شرایط کنونی (رکود)، خارج شده و تولیدات قطعه سازی نیز به تبع آن با رشد همراه خواهد بود.

وی تاکید کرد: صنعت قطعه‌سازی به دانش فنی، ماشین‌آلات و فناوری کشورهای خارجی نیازمند است،بنابراین اجرای برجام نقش کلیدی در توسعه این خواهد داشت به شرطی که برنامه‌ریزی جامع و کامل در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر داشته باشیم.

نجفی‌منش اضافه کرد: با اجرای برجام، نقل و انتقال پول به راحتی انجام می‌شود و فناوری‌های جدید وارد کشور می‌شوند. این درحالی است که در سال‌های تحریم خرید قطعه‌سازان از منابع قبلی یعنی آن‌دسته از شرکت‌های خارجی که در گذشته با ایران همکاری داشتند، میسر نبود.

عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان خودرو افزود: ممکن نیست صنایع خودروسازی پس از اجرای برجام کماکان در وضعیت فعلی باقی بماند لذا باید از برخی یکجانبه گرایی‌ها تا حدممکن خودداری شود.

وی گفت: ایران استعداد آن را دارد تا به پایگاه تولید خودرو در منطقه بدل شود و انواع خودروهای اروپایی و آسیایی را به تولید رسانده و به بازارهای هدف صادر کند.

عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان خودرو تصریح کرد: هم‌اکنون وضعیت قطعه‌سازان در کشور مطلوب نیست و اکثر شرکت ها اقدام به تعدیل نیرو کرده‌اند و علت اصلی آن مشکل نقدینگی در بازار است که سبب شده قطعه‌سازان نتواند به اهداف توسعه‌ای خود دست پیدا کنند.


جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=79573
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه