گزارش میهن صنعت از تست جاده برلیانس کراس؛

برلیانس کراس، تغییر چهره چینی ها در کیفیت

روز گذشته یک محصول دیگر مردان سرزمین اژده ها توسط شرکت پارس خودرو به بازار ایران معرفی شد تا پس از تست جاده ای توسط خبرنگاران حوزه خودرو، مورد نقد و بررسی اصحاب رسانه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه خودرو پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، روز گذشته یک محصول دیگر مردان سرزمین اژده ها توسط شرکت پارس خودرو به بازار ایران معرفی شد تا پس از تست جاده ای توسط خبرنگاران حوزه خودرو، مورد نقد و بررسی اصحاب رسانه قرار بگیرد.

همانطور که از ظاهر "برلیانس کراس" پیداست، این خودرو از خانواده H320 بوده و البته باید اذعان کرد که "خوش تیپی"  را از خانواده برلیانس ها به ارث برده است. البته ظاهر خودروهای برلیانس به دلیل شراکت چشم بادامی های و لوکس سازان مدعی آلمانی همیشه قابل قبول بوده چراکه همواره در طراحی های این خودرو نمایی از طراحی های شریک تجاری شان، BMW را خواهید دید.  

در نگاه اول آنچه که چشم نواز است ظاهر بیرونی این خودرو بوده که البته این ظاهر زیبا در قیاس با خودروهای موجود و پر فروش بازار ایران مطرح شده و اساسا نمی توان نمره 100 به ظاهر آن داد.

با این حال جذابیت ظاهری آن غیر قابل انکار است. این محصول دارای کیت جدید بدنه در قسمت سپر و کناره های بدنه است.

سقف دو رنگ مجهز به سانروف و کمی بلندی قد نسبت H320 از نکات دلبرانه این خودرو چشم بادمی هاست که به نظر می رسد ظاهر اسپرت آن توجه جوانان را به خود جلب کند.

در این خودرو از رینگ 16 اینچی آلمینیومی استفاده شده که به دلیل سبک بودن، از مزیت های خوب خودرو به شمار می رود.

طراحی داخلی این خودرو نسبت به سری های H320 تغییرات چندانی نکرده است اما نکته مثبت و قابل توجه این خودرو فرمان نرم و الکترونیکی آن است که رانندگی را کمی لذت بخش تر می کند.

فضای عقب خودرو برای 3 سرنشین طراحی شده و به نسبت می توان مدعی شد که سرنشین در صندلی عقب احساس راحتی خواهد کرد.البته این در شرایطی است که سه سرنشین عقب از قد و وزن نرمال برخوردار بوده باشند. همچنین فضای صندوق عقب خودرو 314 لیتر است.

ترکیبی از فناوری ژاپن و کره در موتور و گیربکس این شرکت در واقع شما را با یک محصول چینی با کیفیت مواجه خواهد کرد.

آنچه که در تست جاده ای این خودرو مشخص بود عملکر قابل قبول گیربکس در قیاس با رقبای چینی دیگر بازار است.

 این خودرو از گیربکس چهار سرعته اتومات با فناوری شرکت "هیوندای پاور تک" بهره می برد. همچنین موتور استفاده شده در این محصول، بنزینی خطی چهار سیلندر با حجم 1500 سی سی و 16 سوپاپ و قدرت 103 اسب بخار است که فناوری "میتسوبیشی" را یدک می کشد.

این هاچ بک کراس از مصرف سوخت بسیار مناسبی نیز برخوردار است. البته در خرید سدان های اینچنینی میزان مصرف سوخت ترکیبی مهمترین فاکتور مصرف سوخت به شمار می رود که در این خودرو در پیمایش های 100 کیلومتری، میزان مصرف سوخت آن 7.5 لیتر در سیکل ترکیبی است.

9.5 لیتر در سیکل شهری و 6.3 لیتر در سیکل بین شهری، میزان مصرف سوخت این خودرو در ازای هر 100 کیلومتر خواهد بود.

ترمز در هر 4 چرخ خودرو دیسکی است که به کمک سامانه های ABS و EBD کنترل می شوند.

لازم به ذکر است که این محصول مشترک جدید شرکت پارس خودرو و برلیانس در بحث ایمنی، 5 ستاره کیفی از یک موسسه سنجش ایمنی در چین دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار «میهن صنعت» میزان قیمت احتمالی این خودرو بین 50 تا 55 میلیون تومان تخمین زده شده  که با توجه به سابقه شرکت پارس خودرو در تولید خودروهای با کیفیت، به نظر می رسد در این رنج قیمتی رقیب جدی برای نژادهای چینی دیگر بازار و حتی خودروهای داخلی نیز  باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=128669
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه