میهن صنعت:

برندهای خودرویی با بیشترین مشتریان وفادار در دنیا +تصاویر

میهن صنعت: نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که 60.8 درصد خریداران خودروهای برند فورد، خودروی خود را با یک خودرو دیگر از برند فورد تعویض کرده‌اند و به برند خود وفادار مانده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، افراد در هنگام خرید یک خودروی جدید عوامل و فاکتورهای زیادی را در نظر می کیرند و اولویت‌های خود را مشخص می‌کنند. برخی از این فاکتورها عبارت‌اند از هزینه خودرو، مصرف سوخت، زیبایی ظاهری، فرم و نوع خودرو…. اما برای بسیاری از افراد قبل از در نظر گرفتن این فاکتورها، شرکت سازنده خودرو اهمیت بسیار بیشتری دارد و فاکتور اصلی در انتخاب محسوب می‌شود.

وفاداری به برند بحث تازه ای نیست و در شاخص‌های خرید مشتریان در بسیاری از محصولات نقش بسیار مهمی را بازی می‌کند. اما نکته جالب تأثیر آن در صنعت خودرو و خرید علاقه مندان به برندهای خاص خودرو است.

موسسه اکسپاریان تحقیقاتی را در این زمینه انجام داده و برای پی بردن به وفاداری مشتریان به برندهای مختلف خودرو خرید 585 میلیون خودرو را مورد بررسی قرار داده است. برای تعیین میزان وفاداری به برند، موسسه اکسپاریان از متد مصرف نهایی استفاده کرده به این معنی که تمایل مشتریان به جایگزینی خودروی قدیمی خود با یک خودروی جدید از همان برند را بررسی کرده است.

نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که 60.8 درصد خریداران خودروهای برند فورد، خودروی خود را با یک خودرو دیگر از برند فورد تعویض کرده‌اند و به برند خود وفادار مانده‌اند. برند تویوتا با وفادارای 59 درصدی مشتریان در رتبه دوم قرار دارد. در ین میان سوبارو، کیا و لکسوس نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

فورد – میزان وفاداری به برند: 60.8 درصد
تویوتا – میزان وفاداری به برند: 59.1 درصد
سوبارو – میزان وفاداری به برند: 57.7 درصد
کیا – میزان وفاداری به برند: 57.2 درصد
لکسوس – میزان وفاداری به برند: 55.9 درصد

 

در سطح خودرو شرایط کمی متفاوت است. در بین خودروهای کراس اوور متوسط، Honda CR-V با 41.6 درصد وفاداری مشتریان رتبه اول را به خود اختصاص داده است. در بین خودروهای پیک آپ، Ford F-150 با 45 درصد وفاداری مشتریان در بازار خود بی رقیب است و تویوتا کرولا با 30.4 درصد وفاداری مشتریان بیشترین محبوبیت را در بین خودروهای سدان اقتصادی دارد.

در ادامه آخرین مدل از خودروهای نامبرده را که بیشترین میزان وفاداری مشتریان خود را دارند مشاهده می‌کنید.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی صنعت خودرو معتقدند امتیازات و تسهیلاتی که شرکت‌های تولید کننده خودرو به مشتریان برای خرید مجدد محصولات شرکت مادر خود را می‌دهند یکی از مهم‌ترین عوامل وفاداری مشتریان در خرید خودروی جدید نسبت به یک برند خاص در بازار است.

 

 

هوندا -CR-V مدل 2015


 

فورد F-150 مدل 2016


تویوتا کرولا مدل 2014

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=67986
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه