میهن صنعت :

برندهای موفق در بازار فرانسه در 2014

میهن صنعت : در سال 2014 گروه خودروسازی PSA فرانسه (شامل پژو-سیتروئن و دی اس که دی اس برند فوق لوکس سیتروئن به حساب می آید) بهترین خودروساز بازار فرانسه بود رنو محبوب ترین برند و کلیو بهترین مدل سال.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شماره گذاری خودروهای جدید در فرانسه در سال 2014 فقط 0.3 درصد نسبت به سال قبل رشد داشت یعنی 5 هزار خودرو بیشتر فروخته شد و به رقم 1 میلیون 795 هزار و 913 رسید.. سهم بازار سازندگان فرانسوی از بازار فرانسه هم 2 درصد بهبود یافت و اکثر خودروسازان خارجی هم نمایش ضعیف تری نسبت به سال گذشته نشان دادند. (جدول زیر)

 

فروش 2014

سهم از بازار

درصد تغییر

فروش 2013

فروش 2012

فروش 2011

کل بازار

 

1,795,913

 

100

 

0.3

 

1,790,473

 

1,898,872

 

2,204,229

ساخت فرانسه

 

993,793

 

55.3

 

3.9

 

956,276

 

998,021

 

1,238,274

وارداتی

 

802,120

 

44.7

 

-3.8

 

834,197

 

900,851

 

965,955

 

تولید خودروسازان فرانسوی در سال 2014 نزدیک به 400 هزار خودرو کمتر از سال 2011 بود. آخرین ماه سال که بیشترین فروش را باید تجربه کند در فرانسه در 5 سال گذشته روند نزولی داشته است و امسال بدترین آنها بوده است. چون رشد کل بازار حدود 4 درصد بود و خودروسازان خارجی در فرانسه 3.8 درصد تنزل داشتند در نتیجه سازندگان فرانسوی سهم خود از بازار فرانسه را 2 درصد افزایش دادند. جدول فروش سال 2014 خودروسازان در فرانسه و مقایسه آن با سال 2013 در ادامه می آید.

سازنده

فروش 2014

سهم از بازار

درصد تغییر

فروش 2013

گروه پژوسیتروئن

 

536,146

 

29.9

 

1.6

 

527,914

پژو

 

305,015

 

17

 

5.3

 

289,593

سیتروئن

 

199,385

 

11.1

 

2.4

 

238,321

دی اس (برند لوکس سیتروئن

 

31,746

 

1.8

 

-27.2

 

43,589

گروه رنو

 

456,425

 

25.4

 

6.8

 

427,455

رنو

 

353,906

 

19.7

 

4.8

 

337,611

داچیا

 

102,519

 

5.7

 

14.1

 

89,844

گروه فولکس

 

237,544

 

13.2

 

-1.9

 

242,048

فولکس

 

139,554

 

7.8

 

-1.3

 

141,428

آئودی

 

56,395

 

3.1

 

-4.7

 

59,147

صعات

 

21,090

 

1.2

 

-4.3

 

22,039

اشکودا

 

20,412

 

1.1

 

5.5

 

19,341

گروه فورد

 

75,090

 

4.2

 

-18

 

76,470

گروه تویوتا

 

70,262

 

3.9

 

-5.9

 

74,692

گروه نیسان

 

68,741

 

3.8

 

8.8

 

63,180

گروه ب ام و

 

65,973

 

3.7

 

0.2

 

65,854

ب ام و

 

47,682

 

2.7

 

2

 

46,473

مینی

 

18,278

 

1

 

-4.3

 

19,099

گروه جنرال موتورز

 

65,442

 

3.6

 

-19.4

 

81,159

اُپل

 

61,246

 

3.4

 

2.7

 

59,620

شورولت

 

4,185

 

0.2

 

-80.6

 

21,518

گروه فیات

 

62,839

 

3.5

 

0.9

 

60,926

فیات

 

45,738

 

2.6

 

-4.1

 

47,683

آلفا رومئو

 

7,608

 

0.4

 

-5.5

 

8,047

لانچیا

 

6,105

 

0.3

 

26.9

 

4,812

گروه مرسدس

 

53,298

 

3

 

2

 

52,233

مرسدس بنز

 

49,149

 

2.7

 

4.6

 

46,966

گروه هیوندایی

 

45,351

 

2.5

 

-23.4

 

59,242

کیا

 

28,186

 

1.6

 

-15.9

 

33,504

هیوندایی

 

17,165

 

1

 

-33.3

 

25,738

 

گروه فولکس واگن در فرانسه از بقیه خودروسازان عملکرد بهتری داشت و بزرگترین رقم واردات خودرو در فرانسه از برند فولکس بوده است. جنرال موتورز از فورد در این بازار عقب تر است و دلیل آن خروج شورولت از بازار اروپا است. با این حال فورد سهم خود را به تدریج از دست می دهد و تویوتا هم در این بازار دست و پا می زند. در عوض بین ژاپنی ها نیسان افزایش را شاهد بوده که شاید دلیل آن اتحادش با خودروساز رنوی فرانسه است. گروه ب ام و هم نه با رشد مواجه بوده و نه از اقبالش کاسته شده. در عوض رقیبش بنز رشد را شاهد بوده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=67278
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه