میهن صنعت :

برند اول آمریکایی در بازار ژاپن

میهن صنعت : برند جیپ که در تولید خودروهای شاسی بلند مخصوص کوه و دشت و دمن تخصص ویژه دارد، جای پای خود را در بازار ژاپن محکم کرده و اکنون در صدر جدول تقاضاهای خودروهای شاسی بلند در بازار ژاپن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در حالی که مردم ژاپن از خرید خودروهای خارجی پرهیز می کنند و خودروسازان دنیا اقبال چندانی در بازار ژاپن ندارند، در این بین شرکت خودروسازی کرایسلر آمریکا با برند جیپ خود بهتر از رقبا در بازار ژاپن نفوذ کرده و امسال پنجمین سال متوالی است که با افزایش پی در پی فروش مواجه شده و برند اول آمریکایی در بازار ژاپن است.

در سه ماهه اول سال 2014 جیپ با فروش 1868 دستگاه خودرو در ژاپن نسبت به مدت مشابه سال قبل 56 درصد رشد داشته است. پیش بینی می شود که در سال 2014 تعداد فروش جیپ در ژاپن از 8 هزار دستگاه و در سال 2015 از 10 دستگاه بگذرد. کرایسلر خودروی جیپ مدل چروکی را از نو طراحی کرده و از سال آینده رنگید Renegade را هم عرضه خواهد کرد.

با این که خیلی از منتقدان به اتحاد و پیوند سال 2009 فیات با کرایسلر انتقاد داشتند اما ظاهراً بی خیر و برکت هم نبوده برای مثال امسال به همت فیات، قرار است تولید جیپ در چین با کمک شرکت خودروسازی گوانگژو از سر گرفته شود.

از سال گذشته نمایندگی های فیات در ژاپن خودروهای کرایسلر را هم می فروشند و همین باعث شده که خیلی زود تعداد نمایندگی های فروش از 50 به 63 برسد و تا 2 سال دیگر 90 نمایندگی در ژاپن خودروهای جیپ را عرضه خواهند کرد.

رقیب آمریکایی جیپ در ژاپن فورد است که در سه ماهه اول 1506 دستگاه فروخت و شورولت به رقم 328 دستگاه رسید.

بهترین رکورد جیپ در ژاپن در سال 1996 بود که 14500 دستگاه خودرو فروخت.

برای ورود به بازار ژاپن خودروسازان باید خود را باید به یک نکته دیگر وفق بدهند و آن راست فرمان بودن این کشور است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=47452
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه