میهن صنعت :

برگزار نشدن لیگ تصمیم خوبی بود!

میهن صنعت : سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان در برگزار شدن یا نشدن لیگ بوکس، دبیر فدراسیون هفته‌ گذشته اعلام کرد که سوپر لیگ بوکس در سال 91 برگزار نخواهد شد.

به گزارش میهن صنعت، سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان در برگزار شدن یا نشدن لیگ بوکس، دبیر فدراسیون هفته‌ گذشته اعلام کرد که سوپر لیگ بوکس در سال 91 برگزار نخواهد شد. این در حالی است که مدیرعامل تیم پیوند ساپکو که تیمش سه دوره قهرمانی لیگ شده معتقد است برگزار نشدن لیگ تصمیم درستی بود!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، معمولا برگزاری لیگ است که ویترین عملکرد فدراسیون‌های ورزشی به حساب می‌آید و فدراسیون‌های مختلف هر طور که شده از هزینه‌های خود می کاهند، اما سعی می‌کنند لیگ حتما برگزار شود. بوکس که همیشه حواشی زیادی را به همراه داشته و در لیگ‌های خود همه نوع حاشیه را تجربه کرده است، تاکنون پنج دوره سوپر لیگ را برگزار کرده، اما سوپر لیگ آن در سال 91 برگزار نخواهد شد.

برنامه‌ریزی نامناسب و تعطیلی‌های زیاد بین مبارزات باعث شده تا لیگ بوکس علی‌رغم حضور تنها شش تیم به جای یک سال در یک سال و نیم برگزار شود.

پنجمین دوره لیگ بوکس در سال 90 که با حضور شش تیم شروع شده بود و در ادامه با کناره‌گیری دو تیم به چهار تیم رسید و در پایان هم پس از حدود یک سال و نیم، دیدار فینال هم به دلیل به مسابقه نرسیدن تیم کرمانشاه برگزار نشد و تیم پیوند ساپکو برای دومین سال پیاپی بدون مبارزه به عنوان قهرمانی دست یافت.

حال در جدیدترین برنامه فدراسیون بوکس، مسئولان این فدراسیون تصمیم گرفته‌اند لیگ بوکس در سال 91 را برگزار نکنند. لیگی که قرار بود از ابتدای سال شروع و تا پایان سال به اتمام برسد، اما به خاطر اردوهای تیم ملی و بازی‌های المپیک به تعویق افتاد.

فرهاد بهینا، مدیرعامل پیوند ساپکو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: عدم برگزاری لیگ به نفع هیچ رشته ورزشی نیست و بوکس هم از این قاعده مستثنی نیست، اما مسئولان فدراسیون تصمیم گرفتند لیگ امسال را با تعداد تیم‌های کم برگزار نکنند و در سال بعد (92) این لیگ را با تیم‌های بیشتری برگزار کنند که این تصمیم کاملا منطقی، درست و خوب است!

وی افزود: قرار بود برای لیگ امسال هشت تیم اعلام آمادگی کنند که پس از مدتی رایزنی به پنج تیم رسید، اما در نهایت هنگام شروع مسابقات تنها سه تیم به صورت کتبی اعلام آمادگی کردند که این تعداد برای برگزاری لیگ مناسب نبود . از سوی دیگر اگر مسئولان می‌خواستند سوپر لیگ را در سال 91 شروع کنند مجبور بودند دو بازی را انجام دهند و بقیه بازی‌ها را در سال 92 برگزار کنند که این هم مناسب نبود، برای همین تصمیم گرفتند همه چیز را با قدرت بیشتر از سال 92 شروع کنند.

مدیرعامل تیم پیوند ساپکو با اشاره به این که آیا سوپر لیگ قطعا در سال 92 برگزار خواهد شد؟ یادآور شد: هنوز که زمان دقیقی را برای برگزاری لیگ اعلام نکرده‌اند، اما به صورت شفاهی شنیده‌ام که اردیبهشت ماه را مدنظر دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مطمئن است در سال 92 لیگ با تعداد تیم‌های بیشتری برگزار خواهد شد؟ ادامه داد: شنیده‌ام که چند تیم از بخش‌های خودروسازی، استقلال و پرسپولیس و چند تیم دیگر که در حال حاضر هم اعلام آمادگی کرده‌اند برای حضور در سوپر لیگ سال 92 تمایل دارند و این یعنی تعداد تیم‌های بیشتر.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11547
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه