میهن صنعت :

بلندترین گام مشترک رنو و نیسان

میهن صنعت : رنو و نیسان برای 4 میلیارد دلار صرفه جویی در سال، تولید و تحقیق و توسعه را با هم ادغام می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نیسان ژاپن و رنوی فرانسه برای رسیدن به صرفه جویی به میزان 400 میلیارد ین در سال، تصمیم گرفته اند که عملیات تولید و تحقیق خود را با هم ترکیب کنند.

این ابتکار عمل یکی از بلندترین گام هایی است که دو غول خودروساز برای ترکیب کردن توان و بهره برداری از منابع خود برداشته اند. به بیان دیگر این همان دلیلی است که دو خودروساز از ابتدا تصمیم به اتحاد گرفتند. برای این کار کالوس قصن مدیر عامل هر دو شرکت مدیری را تعیین کرده که معاونت های تولید هر دو شرکت را به طور دقیق تا ماه آویل 2014 مورد مطالعه قرار دهد. همین اقدام برای معاونت تحقیق و توسعه هر دو شرکت انجام خواهد شد.

بر اساس این مطالعات ساختار جدیدی طراحی خواهد شد که بر پایه آن هر دو شرکت قادر خواهند بود از قطعات مشترک استفاده کرده و با روش مشابه مونتاژ کنند مخصوصا در بخش هایی که به چشم مشتری نمی آید و تفاوت زیادی هم به وجود نمی آورد.

به عنوان پایلوت یا طرح آزمایشی در مقیاس کوچکتر، استفاده از این ساختار در کارخانه مشترک رنو-نیسان در هندوستان از اوایل سال 2015 آغاز خواهد شد. با رفع نواقص و عیوب تا سال 2020 این ساختار به 10 کشور دنیا که محصولات رنو و نیسان در آن تولید می شود تعمیم خواهد یافت. این اتحاد که بیش از 50 کارخانه در سراسر دنیا دارد قصد کرده است آفتاواز روسیه را هم به عنوان یک شرکت تابعه از موهبت های این اتحاد و همکاری بهره مند سازد.

اتحاد رنو و نیسان در سال 1999 شکل گرفت و فقط در سال 202 مبلغ 2.69 میلیارد یورو (3.68 میلیارد دلار) صرفه جویی به ارمغان آورده است. در سال 2011 مبلغ صرفه جویی این دو شرکت 1.75 میلیارد یورو بوده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=39503
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه