جنگ ژرمن ها در خاک یانکیها

بنز یا ب.ام.و!؟؛ مساله این است

میهن صنعت : ظاهرا جدل بین ب.ام.و و مرسدس‌بنز در بازار آمریکا در حال افزایش است. هر دو کارخانه اخیرا اعلام کردند که در بخش خودروهای لوکس در سال 2012 بیشترین فروش در آمریکا را داشته‌اند.

به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، تحقیقات منتشرشده توسط شرکت R.L. Polk نشان می‌دهد که مرسدس‌بنز با فروش 272674 خودروی لوکس در آمریکا نسبت به 267649 دستگاه ب.ام.و سبقت گرفته و پرفروش‌ترین کارخانه در این بخش شده است. این در حالی است که ب.ام.و می‌گوید آنها 281460 دستگاه فروش داشته‌اند و فروش مرسدس 274134 دستگاه بوده است.

جنگ این دو کارخانه آلمانی در حالی رقم خورده است که در دو سال گذشته، لکسوس برنده این بخش بوده است. معضل اصلی این گونه آمار و ارقام دادن‌ها، حساب کردن خودروهای فروخته‌شده ثبت‌شده یا خودروهای فروخته‌شده بر اساس گفته‌های خود کارخانه است. تام لیبی که تحلیل‌گر شرکت R.L. Polk است می‌گوید یکی از این دو کارخانه، آمار خود را بر اساس رسیدن خودرو به مرکز فروش حساب می‌کند ولی خودروساز دیگر معتقد است باید تنها خودروهایی که به دست مشتری می‌رسد را حساب کرد.

هر دو نماینده ب.ام.و و مرسدس هم به شدت از آمار ارائه‌شده توسط کارخانه خود حمایت می‌کنند و ادعا می‌کنند که پرفروش‌ترین خودروساز لوکس در آمریکا هستند.

نمایندگان ب.ام.و می‌گویند که فروش آنها در دسامبر بسیار عالی بوده است و شرکت R.L. Polk فروش این ماه را در آمارهای خود لحاظ نکرده است زیرا تحلیل و خلاصه‌سازی هر ماه 60 تا 90 روز طول می‌کشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13266
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه