«میهن صنعت» گزارش می دهد:

بهای نفت آمریکا از مرز 70 دلار عبور کرد

در روز دوشنبه، بهای نفت آمریکا برای نخستین بار از نوامبر سال 2014 از مرز 70 دلار عبور کرد. از عوامل اصلی این افزایش بی سابقه می توان به بحران اقتصادی ونزوئلا و مشکلات احتمالی عرضه نفت اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در روز دوشنبه، بهای نفت آمریکا برای نخستین بار از نوامبر سال 2014 از مرز 70 دلار عبور کرد. از عوامل اصلی این افزایش بی سابقه می توان به بحران اقتصادی ونزوئلا و مشکلات احتمالی عرضه نفت اشاره کرد.

به علاوه، نگرانی های مربوط به تصمیم گیری دولت ترامپ و احتمال تمدید تحریم ها علیه ایران در هفته های اخیر منجر به بهبود بهای نفت شده است.

 بهای نفت وست تگزاس با افزایش 0.7 درصد به ازای هر بشکه نفت 70 دلار 18 سنت معامله شد و شاخص جهانی نفت خام برنت 35 سنت معادل 0.5 درصد افزایش داشته و به 75 دلار 22 سنت در هر بشکه رسیده است.

تحلیلگران در خصوص بحران اقتصادی یکی از کشورهای موثر در صنعت نفت، ونزوئلا و نیز کاهش تولید و صادرات هشدار دادند.

شانون ریوکین، مدیر سرمایه گذاری موسسه ریوکین سکیوریتیز استرالیا اظهار کرد، قیمت نفت به دلیل «بالا گرفتن نگرانی ها از بحران اقتصادی ونزوئلا و آشفتگی صنعت نفت این کشور و همچنین بازگشت احتمالی تحریم های ایران افزایش یافته است.»

تولیدات نفت ونزوئلا از اوایل سال 2000 نصف شده و به 1.5 میلیون بشکه در روز رسیده و علت اصلی آن عدم سرمایه گذاری کافی برای حفظ صنعت نفت این کشور آمریکای جنوبی عنوان شده است.

گرک مکین، استراتژیست بازار گفت، داستان بزرگ این هفته در بازار نفت مربوط به توافق هسته ای ایران است.»

بسیاری از تحلیل گران پیش بینی می کنند که دونالد ترامپ از تایید این توافق عقب نشینی کند.

ایران به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای صادر کننده نفت پس از لغو تحریم ها در سال 2016، حضوری موثر در بازار نفت داشت.

علی رغم افزایش بهای نفت، معامله گران با احتیاط عمل می کنند زیرا افزایش تولیدات آمریکا تهدید جدی برای تقویت بازار نفت محسوب می شود.

شرکت خدمات انرژی "بیکرهیوز" اعلام کرد، شرکت‌های حفاری در هفته منتهی به 4 مه، 9 حلقه به شمار دکل‌های حفاری اضافه کردند و مجموع دکل‌های حفاری را به 834 حلقه رساندند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=152164
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه