میهن صنعت:

بهبود تولید نفت‌ و گاز از مخازن با تجهیزات محققان کشور

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور موفق به طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی صنایع نفت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،حسین دهقانی، مجری طرح، ساخت انواع مختلف تجهیزات آزمایشگاهی برای صنایع نفت و گاز و ارائه خدمات اندازه‌گیری‌های خواص سنگ و سیال مخزن و آنالیز داده‌های مرتبط را از دستاوردهای تحقیقاتی این شرکت دانش‌بنیان نام برد و گفت: در این مطالعات همچنین موفق به ارائه راه‌حل‌های عملی برای بهینه‌سازی عملکرد مخزن و بهبود تولید نفت و گاز از مخازن شدیم.

وی با اشاره به اقداماتی در جهت توسعه میادین نفتی در صنعت بالادستی نفت و گاز، افزود: در این طرح اطلاعاتی در خصوص حفاری مخازن و چاه‌هایی که قابلیت توسعه را دارند، جمع آوری شد.

دهقانی با تاکید بر اینکه این تحقیقات با همکاری دانشگاه‌ها و صنایع اجرایی شده است، ادامه ‌داد: در این پروژه‌ها فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز را طراحی و بومی‌سازی کرده و در زمینه مطالعات جامع در زمینه بالادستی صنعت نفت نیز فعالیت می‌کنند.

مجری طرح با تاکید بر اینکه در این تحقیقات موفق به طراحی و بومی‌سازی تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز صنایع نفت و گاز شدیم، خاطرنشان کرد: این تجهیزات در حوزه ارائه خدمات اندازه‌گیری‌های خواص سنگ و سیال مخزن و آنالیز داده‌های مرتبط است.

دهقانی، ایجاد بازاری مناسب برای شرکت‌های فناور فعال در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی را مستلزم حرکت شرکت‌های فناور به سوی کسب استانداردها و پیش‌نیازهای لازم برای ورود به بازار یبن‌المللی دانست و گفت: بازار رقابتی امروز در عرصه تجهیزات نفت و پتروشیمی، انرژی و دیگر حوزه‌ها بر اساس استانداردهای جهانی و مزیت‌های قیمتی پیش می‌رود و بر همین اساس ضمن ایجاد زمینه برای معرفی دستاوردهای شرکت‌ها، تلاش برای تولید محصولات مطابق با استانداردهای ساخت محصول تنها راه حضور در عرصه رقابت خواهد بود./ایسنا/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=127093
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه