میهن صنعت:

بهره‌برداری از ۱۹۸ کیلومتر خطوط ریلی تا دهه فجر/ لزوم توسعه حمل‌ونقل ریلی

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از تأمین نقدینگی برای روسازی پروژه‌‌های ریلی اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: ۴۷۰ میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات روسازی و تملك اراضی و یک هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان نیز اوراق مشارکت به ۵ پروژه ریلی اقتصاد مقاومتی اختصاص يافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، جبار علی ذاکری با اشاره به خبرهای خوش ریلی که هفته گذشته وعده آن را داده بود گفت: نقدینگی پروژه ها حدودا ۴۷۰ میلیارد تومان برای تملك اراضی واقع در مسير و تأمین تجهیزات روسازی ۵ پروژه اقتصاد مقاومتی شامل خرید ریل و سوزن تخصيص يافته و امیدواریم طی روزهای آینده سرعت اجرای پروژه ها افزایش یابد.
 
وی افزود: علاوه بر اخذ مجوز دریافت ۴۷۰ میلیارد تومان نقدينگی، حدود یک‌هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت تأمین شده است.
 
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل به معرفی ۵ پروژه ریلی اقتصاد مقاومتی موردنظر پرداخت و گفت: پروژه‌های‌ راه‌آهن تهران-ساوه-همدان، قزوین-رشت، میانه-بستان‌آباد، مراغه- ارومیه و راه‌آهن غرب کشور پروژه‌های موردنظر هستند که ۱۹۸ کیلومتر آن‌ها تا ۲۲ بهمن و ایام‌الله دهه فجر آماده و بقیه در سه ماه اول و سه ماه دوم سال ۹۶ تکمیل خواهند شد.
 
ذاکری با بیان اینکه «دولت مصمم است منابع مالی توسعه حمل‌ونقل ریلی در کشور را تأمین کند» گفت: توسعه حمل‌ونقل ریلی مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئيس جمهور محترم است لذا انتظار می‌رود، پروژه‌های ریلی در مدت زمان کوتاهی به‌صورت جدی عملیاتی شده و پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.  
 
عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و  توسعه زیربناهای حمل‌‌ونقل خاطرنشان کرد: با توجه به تامين مالي اين پروژه ها، انتظار می‌رود مشاوران با نظارت كافی بر پروژه ها، در ارتقای كيفيت كار انجام شده نقش موثری داشته باشند. ازاین‌رو امیدواریم باهمت و تلاش پيمانكاران و مشاوران پروژه‌ها به سرانجام برسند.

منبع: میزان

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=106542
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه