میهن صنعت :

بهره‌برداری 12 دستگاه واگن مسافری ساخت داخل با هزینه 10 میلیون یورو

میهن صنعت : معاون امور ناوگان راه‌آهن گفت: امروز 12 دستگاه واگن لوکس مسافری 4 تخته که با هزینه 10 میلیون یورو در داخل کشور ساخته شده است، در قالب یک رام قطار با مشخصات سرعت 160 کیلومتر بر ساعت، وارد ناوگان ریلی شد.

به گزارش میهن صنعت، بابک احمدی در گفت‌وگو با  فارس «توانا» درباره توسعه ناوگان ریلی کشور، اظهار داشت: در راستای توسعه ناوگان تولید داخل، در سال حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی، پس از سه سال اولین واگن‌های مسافری ساخت داخل امروز به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه امروز 12 دستگاه واگن مسافری در قالب یک رام قطار مسافری، بهره‌برداری شد، اضافه کرد: این واگن‌ها در قالب قرارداد ساخت 53 دستگاه واگن مسافری بین یکی از شرکت‌های ریلی مسافری خصوصی و کارخانجات واگن‌سازی پلور سبز زرند کرمان ساخته شده است.

معاون امور ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ‌یادآور شد: این 12 دستگاه واگن با هزینه حدود 10 میلیون یورو ساخته شده است.

احمدی اضافه کرد: این واگن‌های 4 تخته لوکس مسافری، با مشخصات سرعت 160 کیلومتر بر ساعت، سیستم‌های رفاهی و تهویه مناسب، سیستم صوت و تصویر و پیجینگ است.

معاون امور ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این واگن‌ها با مشخصات آب و هوایی و سوق الجیشی کشور ایران کاملاً سازگار و برای مسافران بسیار راحت است.

احمدی اضافه کرد: امروز اولین واگن ساخت داخل وارد ناوگان ریلی کشور شد و از این پس تا ایام نوروز تعداد زیادی واگن وارد ناوگان می‌شود.

معاون امور ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: توجه خاص راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای توسعه ناوگان، استفاده از تولیدات داخل در گسترش ناوگان است و شرکت‌های ریلی نیز از این موضوع استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی کاملی برای توسعه ناوگان در ایام نوروز داریم، اضافه کرد: تعداد زیادی واگن‌های جدید تا قبل از ایام نوروز وارد شبکه ریلی کشور خواهد شد.

معاون امور ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تعداد زیادی واگن قبل از نوروز برای ارائه خدمات به مسافران تا ایام نوروز وارد ناوگان می‌شود، ضمن اینکه تعداد زیادی واگن بازسازی‌شده نیز وارد ناوگان ریلی کشور خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12764
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه