میهن صنعت :

بهره گیری از انرژی های پاک در کشور، امری لازم و ضروری است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم کنترل مصرف بنزین در کشور و در مقابل بهره گیری از سوخت های پاک جهت تامین انرژی مورد نیاز وسایل نقلیه ، گفت: حرکت در مسیر بهره گیری از انرژی های پاک و نوین در کشور امری لازم و ضروری است .


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو ، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم کنترل مصرف بنزین در کشور و در مقابل بهره گیری از سوخت های پاک جهت تامین انرژی مورد نیاز وسایل نقلیه ، گفت: حرکت در مسیر بهره گیری از انرژی های پاک و نوین در کشور امری لازم و ضروری است .

روبرت بیگلریان در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به افزایش اعمال تحریم ها از سوی کشورهای بیگانه ، افزود: با توجه به اینکه کشور در خصوص واردات فرآورده های نفتی خصوصاً بنزین از سایر کشورها در پی افزایش فشارهای سیاسی حاکم بر مسائل اقتصادی با مشکل روبرو خواهد شد ،از اینرو لازم است راهکارهای اساسی جهت کنترل مصرف سوخت این فرآورده نفتی در کشور ارائه شود به طوریکه در نهایت منجر به کاهش مصرف و عدم ضرورت واردات این فرآورده نفتی از سایر کشورها گردیم.

وی در تکمیل گفته های خود ، ابراز داشت: با توجه به شرایط کنونی می توان گفت که بهره گیری از سوخت سی ان جی به عنوان انرژی پاک و مهیا سازی شرایط مناسب جهت گسترش آن در کشور بسیار لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: ایجاد زیرساخت های لازم جهت گسترش این صنعت در طولانی مدت امکان پذیر خواهد بود به همین منظور باید بررسی هایی کارشناسانه در کمیسیون انرژی خانه ملت صورت پذیرد.

نماینده منتخب دوره نهم مجلس شواری اسلامی در ادامه سخنان خود ضمن تاکید بر ضرورت طرح موضوع سی ان جی و مشکلات آن در کمیسیون انرژی، گفت: در این راستا قطعاً پیشنهاد برگزاری جلسات متعدد با مسئولین شرکت گاز و سایر بخش های ذیربط در خانه ملت مطرح خواهد شد.

بیگلریان در ادامه با اشاره به کمبود جایگاه های سی ان جی در کشور و عدم تناسب جایگاه ها با خودروهای دوگانه سوز ، اظهار کرد: افزایش مراکز عرضه این فرآورده نفتی قطعاً در کمیسیون انرژی مطرح خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص بهره گیری از سوخت های پاک و ایجاد جایگاه های ویژه برای این دسته از فرآورده های نفتی در سبد سوخت کشور ، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای جهان هم اکنون در این خصوص حرکت نموده اند لازم است که استراتژی گام نهادن در این مسیر در کشورما پیش از هر اقدامی مشخص گردد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3144
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه