میهن صنعت :

به ازای تولید هر خودرو سه شغل ایجاد می شود

میهن صنعت : مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: صنعت خودرو صنعتی مردمی است و باید از پتانسیل رسانه‌ها برای حمایت از تولید و سرمایه ملی استفاده کرد و ما از این پتانسیل برای ارائه توانمندی‌های خود بهره می گیریم.

به گزارش میهن صنعت، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: صنعت خودرو صنعتی مردمی است و باید از پتانسیل رسانه‌ها برای حمایت از تولید و سرمایه ملی استفاده کرد و ما از این پتانسیل برای ارائه توانمندی‌های خود بهره می گیریم.  

جواد نجم الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: تا سال گذشته صنعت خودروي ايران در مرتبه سيزدهم جهان و ايران خودرو در مرتبه شانزدهم خودروسازان جهاني قرار داشت كه قابل توجه و در معادلات كشور بسيار موثر است.

نجم الدين بر نقش اين صنعت به عنوان لوكوموتيو صنايع تاكيد كرد و گفت: خودروسازي 60 صنعت ديگر مانند ماشين كاري، پليمر، نساجي، شيشه، الومينيوم  و مس  را به دنبال خود مي كشد و همه اين ها بايد كار كنند تا محصول آن ها در خودرو متجلي شود.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو، خدمات پس از فروش را از كسب و كارهايي دانست كه نتيجه فعاليت صنعت خودروسازي است و گفت: ايران خودرو 800 نمايندگي فروش و خدمات پس از فروش دارد كه نقش بسيار بزرگي در كشور دارند.

وي با اشاره به اشتغال زایی بالای صنعت خودرو کشور اشاره کرد و اظهارداشت : به ازای تولید هر خودرو سه شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود .

نجم الدين برخورداري از زنجيره ارزشي بزرگ را ديگر ويژگي صنعت خودروسازي دانست كه در صورت توقف در فعاليت هر يك از اعضاي آن، ساير بخش هاي آن نيز متوقف مي شود. لذا دولت ها از آن حمايت مي كنند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: نکته دیگر مسئله حمایت کشورها از صنعت خودروسازی‌شان است.مثلا در آمریکا دولت سهام جنرال موتورز را 160 میلیارد دلار خرید تا این صنعت دچار ورشکستگی نشود، اساساً یکی از شعارهای اوباما در انتخابات خودرو بود با این مضمون که «اسامه‌مرده، جنرال موتورز زنده است».

به نوشته خبر خودرو وی به وضع تعرفه واردات بر خودرو در چین و کمک‌های فرانسه و آلمان به صنایع خودروسازی‌شان نیز اشاره کرد و افزود: گفته می‌شود چرا 50 سال است خودروسازی می‌کنیم اما با کره قابل مقایسه نیستیم.

نجم‌الدین در پاسخ به این سوال اظهار داشت: ما عملا تا سال 57 فقط مونتاژ کننده بودیم از سال 60 به بعد نیز صنعت خودرو در خدمت جنگ بود.از سال 70 مجلس قانون حمایت از صنعت خودرو را تصویب کرد و ما از آن زمان عملا صنعت خودرو داریم، وارد مرحله طراحی صادرات و خدمات پس از فروش شدیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: در ایران صنعت قطعه ‌سازی نداشتیم و ده سال طول کشید که دانش فنی به قطعه‌سازان منتقل شد تا به محض دادن نقشه، قطعه ساز ظرف دو ماه قطعه را به شما تحویل دهد.

نجم‌الدین ادامه داد: با تولید سمند ما توانستیم  صنعت خودرو را پیشرفت دهیم. مرحله بعد طراحی موتور بودوموتورملی EF7 را طراحی کردیم که مالکیت آن را داریم و می‌توانیم هر تغییری در آن بدهیم.

به گفته نجم‌الدین صادرات مرحله بعدی خودروساز شدن ایران‌ بوده است و اکنون صنعت خودروی ایران به 30 تا 40 کشور صادرات دارد.
وي افزايش قيمت مواد اوليه، هزينه هاي عملياتي و هزينه هاي مالي را مهم ترين چالش هاي خودروسازي كشور دانست و گفت: با وجود اين مشكلات، ايران خودرو برنامه هاي توسعه محصول را متوقف نكرد، بلكه رانا را  به بازار عرضه كرد كه تا هفته گذشته روزي 200 دستگاه توليد شد، اما برنامه افزايش اين تعداد به 300 دستگاه به اجرا نهاده شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8120
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه