میهن صنعت :

بورس ۱۷ روز رکورد نزد/حرکت در جای شاخص در کانال ۷۳ هزار واحد

میهن صنعت : بورس تهران ۱۷ روز پیش موفق به عبور از قله ۷۴ هزار واحدی شد، اما پس از آن همچنان در کانال 73 هزار واحدی درجا می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شاخص بورس که طی یک ماه گذشته از رقم 66 هزار واحد فراتر رفته بود، اکنون پس از گذشته 17 روز همچنان در کانال 73 هزار واحد درجا می‌زند.

در معاملات امروز بورس اوراق بهادار شاخص کل برخلاف روز گذشته روند کاهشی را دنبال کرد، به طوری که بر سر دو راهی صعود و یا سقوط سرگردان است؛ به گفته بسیاری از کارشناسان بازار، این حرکت درجا بیشتر به دلیل رشد شتابان ماه‌های گذشته و افزایش بیش از حد قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها بوده است.

همچنین به گفته تحلیلگران یکی دیگر از دلایل درجا زدن شاخص عدم وجود اخبار مثبت نسبت به لغو تحریم‌ها و چشم‌انداز امیدوارکننده و مثبت اقتصادی است.

در معاملات امروز مخابرات ایران و هلدینگ خلیج فارس بیشترین تأثیر مثبت را با افزایش 150 واحدی داشتند و در مقابل پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و ایران‌خودرو بیشترین تأثیر منفی را گذاشتند.

صنایع ریختگری ایران، سیمان سپاهان، صنایع لاستیکی سهند و نفت پارس بیشترین افزایش قیمت و در مقابل بیمه البرز، ایران‌خودرو، صنایع شیمیایی سینا  و صنایع آذرآب با بیشترین کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

در روند عرضه و تقاضا نیز سیمان شرق، صنایع خاک چینی، داروسازی زهراوی، سرمایه‌گذاری خوارزمی، تجارت الکترونیک پارسیان و سپنتا برترین تقاضا و در مقابل صنایع آذرآب، چینی ایران، ایران‌خودرو، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها دارای برترین عرضه بازار بودند.

در بازار نقدی فرابورس نیز شاخص کل افت سه واحدی را تجربه کرد و به 791 واحد رسید؛ ارزش بازار اول و دوم نیز با کاهش 300 میلیارد تومانی به 66 هزار و 200 میلیارد تومان نزدیک شد.

به گزارش فارس در این بازار سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان، پالایش نفت لاوان، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان برترین تقاضا در مقابل بانک دی، ذوب‌آهن اصفهان و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه دارای برترین عرضه بازار بودند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=29304
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه