میهن صنعت :

بي.ام.و با کاهش شديد سود روبرو شد

مقامات شرکت آلمانی تولید کننده خودروی بی. ام. و، به رغم افزایش میزان فروش تولیدات خودرو در قاره آسیا و بویژه در چین، از کاهش شدید سود این شرکت در سه ماهه دوم سال کنونی خبر دادند.


به گزارش میهن صنعت ، سود خالص بی.ام.و در سه ماهه دوم سال دوهزار و دوازده یک میلیاردو دویست و هشتاد میلیون یورو محاسبه شده که این رقم در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته بیست و هشت و یک دهم درصد کاهش داشته است.این درحالی است که کارشناسان اقتصادی کاهش سود شرکت بی.ام.و را بیست و چهار درصد برابر با یک میلیارد و چهارصد میلیون یورو پیش بینی کرده بودند.با این وجود، بی.ام.و هفت و سه دهم درصد به ارزش نوزده میلیارد و دویست میلیون یورو گردش مالی داشته است.

مدیران این شرکت آلمانی، هزینه کارکنان، افزایش هزینه های فعالیتهای پژوهشی را از جمله دلایل ناشی از کاهش شدید سودهی توصیف می کنند.

برغم تلاش دست اندرکاران شرکت بی.ام. و برای افزایش فروش تولیدات خود، تبعات ناشی از بحران بدهی اروپا سبب کاهش روند فروش اینگونه تولیدات خودرو شده است.فروش تولیدات بی.ام.و در اروپا کمتر از یک دهم درصد، در شمال آفریقا ده و سه دهم درصد و در آسیا یعنی عمدتا در کشور چین بیست و پنج و شش دهم درصد گزارش شده است.

این شرکت آلمانی با فروش یکصدو پنجاه و نه هزار و سیصد و پنجاه و هشت دستگاه خودرو در چین، سی و شش دهم درصد از فروش خود را از این کشور بدست آورده است. ژاپن نیز با خرید بیست و هفت هزار و هفتصدو سی و هفت دستگاه خودرو، بیست و هفت و سه دهم درصد از بازار خرید بی.ام. و را بخود اختصاص داده است.

رابرت ریتهوفر، رئیس هئیت مدیره بی.ام.و روند تولید و فروش خودروهای این شرکت را بسیار رضایت بخش توصیف کرد. بی.ام.و یکصدو دو هزار و هفت کارمند درسراسر جهان دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2421
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه