صنعت خودرو در بوته نقد کارشناسان/۷

بیاتیان: بازار باید با ورود خودروهای خارجی رقابتی شود/ بهنیا: بازار الان هم رقابتی است

میهن صنعت : در حالی که عضو کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید برای رقابتی کردن بازار خودرو باید اجازه دهیم خودروسازان مطرح دنیا بیایند و رقابت، قیمت را تعیین کند، عضو عضو هیئت‌ مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو معتقد است که بازار خودرو الان هم رقابتی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نادر قاضی‌پور در ادامه برنامه زنده مناظره افزود: قیمت پراید از 8 میلیون به 20 میلیون رسیده و با این قیمت چگونه معلمان و کشاورزان می‌توانند خودرو بخرند و این به یک آرزوی دیرینه برای مردم تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه نباید سیاسی‌کاری کنید و باید با مردم روراست باشید گفت:‌ فیش حقوقی من 3 میلیون و 400 هزار تومان است.

در ادامه بیایتان اظهار داشت: در سال‌های اخیر قیمت خودرو صددرصد افزایش پیدا کرده اما باید ببینیم که در این مدت، قدرت خرید مردم چه میزان افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: آیا آن کسانی که می‌توانستند پراید 7 میلیونی بخرند الان هم می‌توانند پراید را باقیمت 20 میلیون تومان بخرند.

بیاتیان گفت: مردم در حال حذف شدن از چرخه خرید داخل هستند و فضا کاملا انحصاری است.

وی با بیان اینکه خودروهای داخلی تولید ملی نیست، اضافه کرد: چون قطعات آن همه از چین تهیه می‌شود و قطعه‌سازان داخلی در حال ورشکستگی هستند.

بیاتیان گفت:‌ برای رقابتی کردن بازار خودرو باید اجازه دهیم خودروسازان مطرح دنیا بیایند و فقط هم به پژو و رنو بسنده نکنیم و بگذاریم چینی‌ها از این بازار خارج شوند تا بازار رقابتی شود و رقابت، قیمت را تعیین کند.

به گزارش فارس بهنیا در ادامه گفت:‌ باید بررسی کنیم چه عواملی موجب شکل‌گیری این وضعیت شده و من معتقدم بازار خودرو رقابتی است.

وی اضافه کرد: زمانی که به فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولید کننده ورق اجازه داده می‌شود که نرخش را خودش تعیین کند و در بورس برود این وضعیت ایجاد می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=47860
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه