هشدار به مردم منطقه؛

بیش از ۹۳ زمین لرزه طی یک روز/ جعفریه قم همچنان می‌لرزد

میهن صنعت : شهر جعفریه در استان قم از صبح روز گذشته تاکنون بیش از ۹۳ بار لرزیده است و همین امر موجب شده برخی از مردم در مدارس و سوله ها شب گذشته را بگذرانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، وقوع زلزله از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه روز یکشنبه در بخش جعفرآباد قم آغاز شده و تا ساعت ۸ صبح امروز دوشنبه بیش از ۹۳ لرزش در این منطقه ثبت شده است.

بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، کمترین شدت زمین لرزه این منطقه ۱.۳ و بیشترین آن ۴ در مقیاس ریشتر بوده است.

زلزله‌های اخیر تا کنون هیچ‌گونه خسارتی نداشته و به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی به مدارس اعلام شده که کلاس‌های درس را در محیط باز برگزار کنند.

مدیرکل بحران استان قم در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وقوع زمین لرزه در بخش جعفرآباد که کانون اصلی آن شهر جعفریه است، گفت: جعفریه از روز گذشته تاکنون ۹۳ زمین لرزه را پشت سرگذاشته است.

محسن اروجی با اشاره به اینکه بزرگترین مقیاس زلزله رخ داده در ساعت هشت و ۵۲ صبح روز گذشته ۴ ریشتر بوده است عنوان کرد: ساعت یک و ۲۸ دقیقه بامداد امروز نیز پس از لرزش‌های مختلفی که در جعفریه رخ داد زلزله ۴ ریشتری دیگر به ثبت رسیده است.

مدیرکل بحران استان قم با تأکید بر تشکیل ستاد بحران در استان قم ادامه داد: کلیه دستگاه‌های امدادی در حالت آماده باش قرار دارند و تاکنون نیز زلزله خسارتی نداشته است.

وی به برگزاری جلسه ستاد بحران در شهر جعفریه خبر داد و عنوان کرد:به علت سرمای هوا امکان نصب چادر وجود نداشت و مقرر شد افرادی که منزل غیر مقاوم دارند در مکان‌های دیگر اسکان یابند.

برخی از اهالی بخش جعفرآباد شب گذشته را در سوله‌ها و مدارس اسکان یافتند.

عمق زمین لرزه‌های صبح امروز بین ۷ تا ۲۵ کیلومتر بوده است و در عرض جغرافیایی بین ۳۴.۶۷۲ تا ۳۴.۷۳۸ درجه و طول ۵۰.۴۲۴ تا  ۵۰.۴۸۰ رخ داده است.

جعفرآباد یکی از بخش‌های قم است که بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت آن بیش از ۱۵ هزار نفر اعلام شده و جمعیت شهر جعفریه بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ نفر است.

این بخش در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر قم قرار دارد و مهمترین شغل ساکنان آن کشاورزی و دامداری است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=79458
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه