«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

ب ام و برای رقابت با سازندگان خودرو های الکتریکی آماده می شود

گروه خودروسازی ب ام و قصد دارد تا تولیدات خودروهای الکتریکی خود را در کارخانه واقع در دینگولفینگ باواریا به رقم بیش از دو برابر ( بیش از 40 هزار دستگاه خودرو) در سال جاری برساند در حالی که پیش از این برابر با 20 هزار نسخه خودرو بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، گروه خودروسازی ب ام و قصد دارد تا تولیدات خودروهای الکتریکی خود را در کارخانه واقع در دینگولفینگ باواریا به رقم بیش از دو برابر ( بیش از 40 هزار دستگاه خودرو) در سال جاری برساند در حالی که پیش از این برابر با 20 هزار نسخه خودرو بود.

پیش بینی می شود که بازیگر اصلی این برنامه و تصمیم گروه خودروسازی ب ام و مدل تمام الکتریکی ب ام و iX باشد. این نسخه تمام الکتریکی ب ام و در سال گذشته معرفی شد و حالا قرار است که از تابستان امسال در اختیار مشتریان قرار بگیرد. این خودروساز باوارایی در مراحل بعدی تصمیم دارد دو نسخه جدید PHEV از سری 5 را در کارخانه دینگولفینگ تولید کند. این تاسیسات به عنوان بزرگترین کارخانه این گروه آلمانی در اروپا شناخته می شود که در سال 2019 حدود 285 هزار خودرو در آن ساخته و روانه بازار شده است اگرچه این میزان در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیار کمتر بوده و مدیرعامل این شرکت قصد دارد تا در سال جاری حجم تولیدات خود را دوباره افزایش دهد.

مدیر عامل  کارخانه  دینگولفینگ در این خصوص گفت: خودروهای الکتریکی با سرعت برق آسایی در حال توسعه و پیشرفته هستند و ب ام و در ماه جولای سال گذشته برنامه ریزی کرده بود تا یک مرکز ویژه و تخصصی برای تولید و ساخت خودروهای الکتریکی در این کارخانه ایجاد کند که از این پس وظیفه اصلی این تاسیسات تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز خودروهای الکتریکی است. به نظر می رسد که تا سال 2022 این کارخانه بتواند نیاز بیشتر از نیمی از خودروهای الکتریکی را برطرف کند.

این خودروساز آلمانی تاکنون 13 خودرو الکتریکی روانه 74 بازار کرده است. این شرکت تصمیم دارد 25 خودرو الکتریکی تا سال 2023 در اختیار مشتریان قرار دهد و در واقع نیمی از این مدل ها تمام الکتریکی خواهند بود. ب ام و  برای رقابت با تولید کنندگان خودروهای الکتریکی مانند تسلا در سال جاری آماده می شود و تمرکز این خودروساز بیشتر بر روی این بخش خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=208076
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه