میهن صنعت :

تأخیر شرکت بازرسی دلیل توقف شماره‌گذاری پژو ۲۰۶ بود/ از سرگیری پلاک‌گذاری در هفته آینده

میهن صنعت : مدیر اجرا و نظارت بر استانداردهای ایران خودرو در مورد توقف پلاک‌گذاری دو محصول این شرکت، با بیان اینکه تولید پژو پارس اتوماتیک متوقف است، گفت: تأخیر شرکت بازرسی سازمان محیط زیست در آزمون پژو ۲۰۶ باعث توقف شماره‌گذاری این خودرو شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، کیوان وزیری در گفت‌‌وگو با فارس در مورد دلیل توقف شماره‌گذاری دو محصول ایران‌ خودرو، اظهار داشت: از ابتدای امسال طبق قانون، تمام تولیدات ایران‌ خودرو با استاندارد یورو 4 عرضه شده‌اند، ولی در مورد پژو 206 با موتور TU3 به دلیل وجود تحریم‌های صنعتی، تأخیر صورت گرفت.

وی تأکید کرد: تعهد اخلاقی و ضمانت اجرایی ما این است که به زودی این مشکل برطرف شود و شماره‌گذاری این خودرو نیز مطابق با قوانین سازمان محیط‌ زیست از سر گرفته شود.

وی تصریح کرد: حجم بالای کار در شرکت بازرسی سازمان محیط زیست باعث ایجاد تأخیر در آزمون پژو 206 شد و در واقع ترافیک بالای کاری این سازمان باعث شد، آزمون این خودرو مقداری طول بکشد و در حال حاضر نیز سازمان محیط زیست نیز طبق اعلام شرکت بازرسی، اظهار نظر کرده است.

وزیری با بیان اینکه پژو 206 ایرانی با موتور TU3 از سال 93 به تولید رسید، گفت: سه ماه است که این محصول شماره‌گذاری می‌شود و در حال حاضر به دلیل تأخیر در آزمون این خودرو از سوی شرکت بازرسی سازمان محیط زیست، این سازمان به دلیل عدم ارائه نتیجه آزمون، با شماره‌گذاری آن مخالفت کرده است.

وی با بیان اینکه تمام تولیدات 206 با موتور TU3 مطابق با استاندارد یورو 4 صورت گرفته است، گفت: مستندات مربوط به رعایت استاندارد یورو 4 در این خودرو را در اختیار داریم و تأییدیه‌ لازم از سوی شرکت پژو فرانسه نیز وجود دارد.

به گفته وی، تأخیر در نمونه‌برداری و آزمون پژو206 با موتور TU3 در آذر و دی‌ ماه باعث شد تا گزارش دوره‌ای مربوط به استاندارد تولید این خورد با تأخیر در ارائه به سازمان محیط زیست مواجه شود.

مدیر اجرا و نظارت بر استاندارد های ایران خودرو ابراز امیدواری کرد: طی یک هفته آینده مشکل شماره‌گذاری این خودرو برطرف شود.

* پارس اتوماتیک تولید نمی‌شود

وزیری در مورد ممنوعیت شماره‌گذاری پژو پارس با گریبکس اتوماتیک نیز به فارس گفت: این خودرو در برنامه تولید ما وجود ندارد و به همین دلیل اقدامی برای دریافت تأییدیه استاندارد یورو 4 برای آن صورت نگرفته است.

وی تأکید کرد: هر زمان که قرار شود پژو پارس اتوماتیک در برنامه تولید ایران خودرو قرار گیرد، حتماً برای دریافت تأییدیه استاندارد یورو 4 اقدام خواهیم کرد.

به گزارش فارس، روز گذشته ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست از توقف شماره‌گذاری وانت تک‌کابین و 2 کابین GONOW، سواری ویانا 1500 سی‌سی، پژو 206 و پژو 206 SD با موتور TU3 ، پژو پارس اتوماتیک با موتور TU5 و مزدا 3 اتوماتیک هاچ‌بک به دلیل مغایرت با استانداردها خبر داد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=65925
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه