مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

تامین مالی طرح های پتروشیمی از خارج تسهیل می شود/ ارزیابی شرکت ها بر اساس استانداردهای بین المللی

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از به ثبت رساندن طرحی برای ارزیابی مجتمع های پتروشیمی ایران در اروپا خبر داد که اجرای آن در تامین فاینانس (منابع مالی) و دریافت خدمات از عرصه بین المللی تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،«علی محمد بساق زاده» امروز (دوشنبه) در نشست خبری به مناسبت برگزاری هفتمین جایزه تعالی صنعت پتروشیمی، با تشریح روند ارزیابی شرکت های فعال در صنعت پتروشیمی گفت: جایزه تعالی صنعت پتروشیمی در اروپا به ثبت رسیده است که مدلی جهانی برای ارزیابی عملکرد شرکت ها به شمار می رود.
رئیس شورای سیاستگذاری جایزه تعالی پتروشیمی درباره ارزیابی شرکت ها نیز بیان داشت: مدل جایزه تعالی صنعت پتروشیمی یک مدل معتبر جهانی برای بررسی و ارزیابی وضعیت مدیریتی و عملکرد شرکت ها به شمار می رود که تاکنون 6 دوره آن در کشور برگزار شده است.
بساق زاده با بیان این که نظامنامه جایزه تعالی پتروشیمی ایران سال گذشته در نهاد ای اف کیو ام (EFQM) اروپا به ثبت رسید، اضافه کرد: اکنون بخش های بالادستی و پایین دستی در ارزیابی این رخداد، همکاری دارند.
وی با بیان این که این جایزه علاوه بر شرکت های پتروشیمی به سایر شرکت های صنعت نفت نیز تسری یافته است، ادامه داد: این جایزه، امکان ارزیابی شرکت های مختلف را فراهم می کند.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: به عنوان مثال، شرکت های تامین کننده تجهیزات یا شرکت های فعال در عرصه تعمیرات می توانند بر اساس نتایج این ارزیابی ها، اقدام به همکاری کنند.
وی گفت: اهدافی که وزارت نفت برای صنعت پتروشیمی دربخش اقتصاد مقاومتی پیش بینی کرده بود حدود 95 درصد محقق شده است.
رسول اشرف زاده مدیر برنامه ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس نیز گفت: از مشکلات صنعت پتروشیمی در گذشته، نبود امکان ارزیابی عملکرد این شرکت ها بوده است، اما از سال 1387 برای رفع این خلاء، پیشنهاد جایزه تعالی صنعت پتروشیمی برای ارزیابی سالانه این شرکت ها مطرح شد.
وی با بیان اینکه اکنون حضور در جایزه تعالی پتروشیمی اختیاری است، یادآور شد: در این طرح به دنبال نقاط ضعف نیستیم بلکه به دنبال تقویت نقاط قوت و بهبود عملکردها هستیم.
مدیر برنامه ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس گفت: در دنیا سه مدل برای ارزیابی مدیریت سازمانی وجود دارد که مدل ای.اف.کیو.ام (EFQM) یک مدل اروپایی است که جایزه تعالی پتروشیمی ایران نیز بر اساس آن طراحی شده است.
اشرف زاده یادآور شد: در مذاکره هایی که با شرکت های معتبر بین المللی مانند شل و توتال داشته ایم، آنها از اجرای این مدل ارزیابی در کشور و نتایج آن استقبال کرده اند.
به گزارش ایرنا، هفتمین جایزه تعالی صنعت پتروشیمی فردا (سه شنبه) با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مسئولان صنعت نفت و پتروشیمی کشور برگزار می شود.
ایجاد فضای رقابتی توام با خلاقیت و نوآوری، بستر سازی و ایجاد فضای رقابتی توام با خلاقیت و نوآوری، ایجاد فضای لازم برای تشویق شرکت ها به انجام عملیات خود ارزیابی و شناخت نقاط قوت و قابل بهبود خود، ایجاد فضای لازم برای تبادل تجربیات شرکت های پتروشیمی از اهداف این برنامه اعلام شده است./ایسنا/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=115033
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه