میهن صنعت :

تا سال 1404 باید 25 خودرو روز داشته باشیم

میهن صنعت : احمد نعمت بخش رییس انجمن خودروسازان کشور بیان اینکه بر اساس افق 1404 باید از هر 3 میلیون خودرو یک میلیون صادر شود، افزود:البته پیش بینی افق 1404 برای خودروهای تولیدی کنونی کشور نیست بلکه باید 5 عدد پلتفرم جدید داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، وی با اشاره به اینکه از این 5 پلتفرم، ساخت 2عدد داخلی و 3 عدد با کمک خارجی هاست ،اظهار داشت:از هر پلتفرم می‌توان 4 تا 5 خودرو تولید کرد،بنابراین تا افق 1404 ،25 خودرو روز خواهیم داشت.

نعمت‌بخش اضافه کرد:بنابراین صادرات یک میلیون از 3 میلیون خودرو از طریق "خودروهای روز" میسر می شود. زیرا با محصولات کنونی امکان صادرات بر اساس افق 1404 وجود ندارد.

دبیر انجمن خودروسازان کشور با بیان اینکه شرکت های "تیبا"، "رانا" و "دنا" این مسئله را اجرا کرده اند،گفت:اما در خصوص همکاری با شرکت های خارجی،منتظر نتایج مذاکرات 5+1 و کمرنگ شدن تحریم ها هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وی افزود:امیدواریم با تغییراتی که مذاکرات 5+1 در تحریم ها ایجاد خواهد کرد علاوه بر دو گروه خودروسازی "ایران خودرو" و "سایپا" سایر خودروسازان کشورنیز پا در عرصه صادرات بگذارند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=27386
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه