میهن صنعت :

تا نابودی کامل قطعه سازان قدم هایی بیش نمانده است

میهن صنعت : عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان از وضعیت بحرانی صنعت قطعه سازی کشور خبر داد و گفت : با ادامه این شرایط ،نابودی صنعت قطعه سازی کشور حتمی است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان از وضعیت بحرانی صنعت قطعه سازی کشور خبر داد و گفت : با ادامه این شرایط ،نابودی صنعت قطعه سازی کشور حتمی است .

ایرج یزدان بخش تامین مواد اولیه ، گشایش ال سی 30 درصد و مهمتر از همه نقدینگی را از مشکلات جدی قطعه سازان عنوان کرد و گفت : متاسفانه بانک ها به نحوی با تولیدکنندگان برخورد می کنند که هیچ دستگاهی توانایی مقابله با آنها را ندارد حتی به بخش نامه های بانک مرکزی نیز توجهی نمی کنند.

وی گفت : هم اکنون مشکل نقدینگی و فشار مضاعف بانک ها ،موانع جدی را برای قطعه سازان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه تا نابودی کامل این صنعت قدم هایی بیش نمانده است ، تصریح کرد : امروز قطعه سازان به وضعیتی رسیده اند که دیگری امیدی به بهبود اوضاع این صنعت نداشته و به نظر می رسد کم کم باید برای صنعت قطعه سازی کشور مراسم ترحیم گرفت.

وی همچنین ضمن انتقاد نسبت به عدم همکاری بانک ها با تولید کنندگان گفت : امروز بانک ها با کوچک ترین تاخیر در پرداخت اقساط از سوی شرکتها ، قطعه سازان را جریمه کرده و اوتیماتوم می دهند و هیچ کسی هم مانع تصمیمات و عدم همکاری بانک ها نیست.

وی افزود : از سویی بانک ها علیرغم ابلاغ بانک مرکزی در گشایش ال سی 30 درصد ،اعتنایی به این تصمیمات نکرده و با تولید کنندگان و قطعه سازان هیچ همکاری نمی کنند یقینا در صورت ادامه این رویه ، به زودی شاهد مرگ این صنعت خواهیم بود.

به گفته وی امروز بانک ها حکومت ملوک الطوایفی تشکیل دادند و اصلا به بخش نامه های بانک مرکزی توجهی ندارند.

وی گفت : در شرایطی که بانک ها باید با ارائه تسهیلات از صنعت و تولید  کشور حمایت نمایند ، متاسفانه به جنگ بخش های تولیدی آمده اند و با دریافت بهره های سنگین ،روز به روز فشار بیشتری به تولیدکنندگان وارد می کنند.
این فعال صنعت قطعه سازی کشور در گفتگو با خبر خودرو ، تصریح کرد : با ادامه روند موجود و عدم تامین نقدینگی نه تنها تولید خودرو افزایش نمی یابد بلکه روز به روز تولید خودرو کاهش خواهد یافت.

یزدان بخش در ادامه حرکت و ایده های دولت یازدهم را در حوزه صنعت و تولید کشور مثبت ارزیابی کرد و گفت : یکی از حرکتهای خوب دولت در این مدت برگزاری همایش صنعت خودرو است که گام مهمی در صنعت خودرو و حضور موثر شرکتهای خارجی در ایران بود اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب ، باید گام های بعدی نیز برداشته شود که متاسفانه با وجود تداوم تحریم ها خارجی و داخلی امکان برداشت قدم های بعدی ممکن نخواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=36715
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه