عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با میهن صنعت عنوان کرد :

تبدیل لایحه تحریم به قانون، تاثیری بر قراردادهای خودرویی نخواهد گذاشت

به نظر نمی رسد ادامه روند تحریم در سیاست های شرکای خودروسازان تاثیرگذار باشد چنانکه میبینیم با توجه به اتفاق های صورت گرفته در خصوص برجام و نقض آن توسط آمریکا، کشورهای اروپایی نه تنها در حوزه خودرو بلکه در حوزه های هواپیمایی و نفتی نیز با ایران وارد مرحله قرارداد شده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه خودرو پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، اوباما که در کاخ سفید، انتظار پایان دوره ریاست جمهوری خود را می کشد از امضای تمدید تحریم ها علیه ایران خودداری کرده است و این بدان معناست که وی لایحه «ایسا» را وتو نکرده و لایحه به قانون مبدل شده است.

ولی ملکی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این خصوص به خبرنگار «میهن صنعت» گفت : به نظر نمی رسد ادامه روند تحریم در سیاست های شرکای خودروسازان تاثیرگذار باشد چنانکه میبینیم با توجه به اتفاق های صورت گرفته در خصوص برجام و نقض آن توسط آمریکا، کشورهای اروپایی نه تنها در حوزه خودرو بلکه در حوزه های هواپیمایی و نفتی نیز با ایران وارد مرحله قرارداد شده اند.

وی افزود : قراردادهای جدید یک عامل بازدارنده به حساب می آیند چرا که در ادامه، منافع طرف قراردادها نیز بسته به نوع رفتار آنها در شرایط زیان و یا سود قرار خواهد گرفت. از همین رو بعید به نظر می رسد که بخواهند مانند گذشته بد عهدی کنند.

ملکی عنوان کرد : شرایط اقتصاد جهانی ایجاب می کند که در خصوص تحریم ها ماننده گذشته همراه آمریکا نشوند و خود کشورهای اروپایی نیز این مهم را درک کرده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: این تحریم ها حتی اگر به تصویب نهایی برسد مانند گذشته فاز عملیاتی تاثیرگذاری نخواهد داشت و باید گفت که این تحریم ها مختص آمریکا است.

نماینده مردم مشکین شهر در پایان با اشاره به تاثیر قانون شدن تحریم در خصوص ورود شرکای جدید، بیان داشت: تاثیرات منفی قانونی شدن این لایحه بر ورود خودروسازانی که سهم گسترده ای در بازار آمریکا دارند محتمل است اما ماننده قبل نخواهد شد و تاثیرات مهمی بر قراردادهای خودرویی پژو و رنو نخواهد گذاشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=101604
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه