میهن صنعت:

تجلیل رییس جمهوری از 17 مسجدیار

میهن صنعت: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در اجلاس روز جهانی مساجد از 17 مسجدیار تجلیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از ایرنا اجلاس روز جهانی مساجد صبح امروز با حضور رییس جمهوری در مرکز همایش های برج میلاد تهران گشایش یافت.

در این اجلاس ضمن تجلیل از 17 نفر از مسجدیاران از بانک ایده های مسجدی و چند جلد کتاب با موضوع مسجد رونمایی شد.

قرار است رییس جمهوری تا دقایقی دیگر در جمع امامان جماعت مساجد استان تهران که در این اجلاس حضور دارند، سخنرانی کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاجی علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد دیگر سخنران این مراسم بود که پیش از تجلیل از مسجدیاران به رییس جمهوری و حضار خیرمقدم گفت و گزارشی از اقدامات مرکز رسیدگی به امور مساجد ارایه کرد.

روحانی را در این مراسم محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و علی جنتی وزیر فر هنگ و ارشاد اسلامی همراهی می کنند.

در این اجلاس امامان جماعت مساجد استان تهران، سفرای فلسطین، قطر، امارات متحده عربی، پاکستان ، بوسنی و هرزگوین، سوریه و تونس شرکت دارند.

روز جهانی مسجد به منظور گرامی داشت مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان جهان نامگذاری شده است که در 21 آگوست 1969توسط رژیم صهیونیستی مورد تعرض قرار گرفت.

سازمان کنفرانس اسلامی بنابه پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی 21 آگوست (30 مردادماه) روز به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست ها را روز جهانی مسجد اعلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در اجلاس روز جهانی مساجد از 17 مسجدیار تجلیل کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=57309
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه