تجهیز 18 استان به مرکز مدیریت راه‌های کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال از فناوری‌های جدید در کنترل جاده‌ها استفاده خواهد شد، گفت: 18 استان به مرکز مدیریت راه‌های کشور مجهز شده‌اند.


 به گزارش ميهن صنعت به نقل از ايسنا، منطقه زنجان، "شهریار افندی‌زاده" در حاشیه افتتاح مرکز مدیریت کنترل ترافیک استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر 280 دوربین در محورهای مواصلاتی کشور نصب شده‌اند که قدرت اطلاع‌رسانی از راه‌های کشور را بالا برده است.

وی همچنین از تجهیز 50 گردنه مهم کشور به سیستم‌های هواشناسی جاده‌ای خبر داد و با بیان اینکه این امر موجب شده است که قدرت ما در جاده‌ها بالا برود، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود طرح زمستانی در راه‌های کشور از اواسط آذرماه آغاز و تا 15 فرودین‌ماه سال آینده ادامه داشته باشد که در همین راستا هم‌اکنون بیش از 640 راهدارخانه در سطح کشور وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان در کم‌ترین زمان ممکن در مواقع اضطراری برای کمک به مردم اقدام کرد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در ادامه به تجهیز گشت‌های راهداری به دستگاه‌های GPS اشاره کرد و یادآور شد: تا حد امکان تلاش شده است که فاصله بین راهدارخانه‌ها به 200 کیلومتر کاهش یابد که در این زمینه، سال گذشته طی بخشنامه‌ای از سوی وزارت راه و شهرسازی،‌ مقرر شد همه کارگاه‌های راهسازی پس از بهره‌برداری از محورهای مواصلاتی، به راهدارخانه و پاسگاه تبدیل شود.

افندی‌زاده با بیان اینکه سالانه بین 400 تا 600 دستگاه به ماشین‌آلات راهداری در سطح کشور اضافه می‌شود، اظهار کرد: طی سه سال و شش ماه گذشته بیش از 2300 دستگاه به این ماشین‌آلات افزوده شده است. همچنین در حال حاضر بیش از 8000 دستگاه ماشین‌آلات راهسازی و راهداری در راهدارخانه‌ها مستقر شده‌اند.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی، رویکرد ایمنی در سفرها را از مهم‌ترین اهداف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دانست و افزود: سال گذشته شاهد کاهش تلفات در سوانح برون‌شهری جاده‌ای بودیم که امیدواریم امسال این میزان حداقل به 10 درصد قانون پنجم برسد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5052
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه