میهن صنعت:

تحمیل تورم مجدد در پی آزادسازی معاملات مسکن مهر

میهن صنعت: آزادسازی معاملات مسکن مهر در شرایط کنونی با سوداگری همراه است و پس از مدتی تورم کاذب ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  احمدرضا سرحدی در گفت‌وگویی با اشاره به طرح آزادسازی معاملات مسکن مهر گفت: در صورتی که اقساط به صورت کامل پرداخت و ملکیت به متقاضی داده شده باشد، خرید و فروش مناسب است اما در غیر این صورت موجب سوداگری در بازار مسکن می‌شود.

 

وی افزود: از ابتدا واحد‌های مسکن مهر برای اقشار نیازمند جامعه که توان خرید خانه را نداشتند ساخته شد و مقرر بود از اقتصاد ملی به این اقشار کمک شود اما اکنون این موضوع دیده نمی‌شود.

 

سرحدی اظهار کرد: در حال حاضر جامعه هدف متقاضیان مسکن مهر کمرنگ شده‌اند و بیشتر سوداگری به سمت بازار این واحد‌ها آمده است.

 

این کارشناس با بیان این‌که اگر متقاضیان مایل به فروش واحد مسکونی‌شان باشند همیشه خریدارانی هستند که واحد را پایین‌تر از قیمت بخرند، گفت: با این وجود در بازار این واحد‌های مسکونی سوداگری افزایش می‌یابد.

 

به گفته سرحدی در صورت احراز شرایط پرداخت اقساط ، واحد‌های مسکن مهر خرید و فروش شوند شاید بتوان گفت رونقی در بازار رخ داده است اما در غیر این صورت تنها سوداگران وارد بازار می‌شوند.

 

این کارشناس با اشاره به تزریق پول به منظور ساخت واحدهای مسکن مهر به بازار اقتصادی گفت: وجود زمین‌های دولتی و این طرح‌ها خود از جمله عوامل ایجاد‌کننده‌ تورم بوده است و حال با آزاد‌سازی خرید و فروش این واحد‌ها اجازه مجدد سوداگری داده می‌شود.

 

وی معتقد است: پس از مدتی و با خرید و فروش دست‌ به‌ دست واحد‌های مسکن مهر، تورم کاذب ایجاد می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، چندی پیش وزیر راه و شهرسازی از آزادسازی معاملات مسکن مهر خبر داد و اعلام کرد که به زودی بخشنامه آزادسازی معاملات مسکن مهر که البته فقط شامل اعیان می‌شود به شرکت‌های عمران شهرهای جدید ابلاغ می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=36693
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه