میهن صنعت:

تحویل 200 هزار مسکن مهر تا پایان سال

میهن صنعت: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امر مسکن مهراز تحویل 200 هزار واحد مسکن مهر در 19 استان کشور تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، اصغر مهرآبادی در حاشیه چهارمین نمایشگاه راه و شهرسازی گفت: اولویت اول دولت در بخش مسکن، اتمام پروژه‌های ناتمام مسکن مهر است و اولویت بعدی اجرای طرح مسکن اجتماعی و حمایتی است.

 

وی گفت: از میان یک میلیون و 450 هزار واحد مسکن مهر یک میلیون و 30 هزار واحد افتتاح شده و قرار است تا پایان سال 200 هزار واحد آماده افتتاح به متقاضیان تحویل داده شود.

 

به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امر مسکن مهر چهار سازمان ذیربط برای تحویل واحد‌های مسکن مهر وعده داده‌اند تا هفته سوم اسفند‌ ماه در 19 استان کشور واحد‌های آماده را تحویل دهند.

 

وی افزود: ساخت مسکن مهر که از سال 86 پس از سرشماری سال 85 براساس کمبود 1.5 میلیونی مسکن در کشور آغاز شد اکنون 800 هزار ساکن دارد.

 

به گفته‌ مهرآبادی براساس سرشماری سال 85 تعداد خانوار کشور 17.5 میلیون نفر و موجودی مسکن در همان سال 16 میلیون واحد مسکونی بود که به 1.5 میلیون واحد مسکن نیاز بود.

 

تحویل هفتگی مسکن مهر

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امر مسکن مهر افزود: در راستای بند «د» تبصره 6 قانون بودجه، نیاز‌سنجی 1.5 میلیون واحد مسکن انجام شد و سهم هر استان برای ساخت واحد مسکونی ابلاغ شد.

 

وی تاکید کرد: براساس نیازسنجی برای آماده‌سازی زمین و واگذاری به تعاونی‌ها برنامه‌هایی در نظر گرفته شد که در ابتدا سیاست‌ها براساس اتحادیه‌های مسکن ساخته می‌شد اما پس از آن با چهار پیش‌ شرط احراز هویت متقاضیان، ثبت‌نام‌ها آغاز شد.

 

به گفته‌ مهرآبادی در بخش مسکن مهر ساخت دو میلیون و 155 هزار واحد توسط چهار سازمان آغازشد که از این تعداد سهم بنیاد مسکن 354 هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر بود. هم‌چنین یک میلیون و 200 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 400 هزار واحد سهم شهرهای جدید و 200 هزار واحد نیز سهم مدیریت شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در بخش بافت فرسوده بود.

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امر مسکن مهر درباره پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهرگفت: پی سازی کلیه‌ واحد‌ها تمام شده و اکنون از برنامه‌ عملکرد جلوتر هستیم.

 

وی افزود: از میان دو میلیون و 155 هزار واحد، سفت‌کاری یک میلیون و 865 واحد تمام شده است.

 

مهرآبادی اعلام کرد: هر هفته براساس زمان‌بندی و برنامه‌ریزی‌های ساخت مسکن مهر، واحد‌های آماده به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

 

به گفته وی تاکنون 840 هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده است.

 

عملکرد 100 روزه دولت در مسکن مهر

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امر مسکن مهر عملکرد 100 روزه این وزارتخانه در بخش مسکن مهر را پیشرفت فیزیکی حدود 57 هزار واحد در بخش اسکلت و سقف عنوان و اظهار کرد: در این 100 روز 61 هزار واحد سفت‌کاری و ساخت 81 هزار واحد تمام شده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد روند ساخت‌وساز مسکن مهر سرعت بگیرد تا به عدد قابل توجهی برسیم.

 

مهرآبادی افزود: از میان یک میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر تاکنون یک میلیون و 30 هزار واحد به مرحله‌ نازک‌کاری‌ رسیده‌اند و مابقی واحد‌ها نیازمند تامین خدمات زیربنایی هستند.

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امر مسکن مهر تصریح کرد: تاکنون حدود 48 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای سازندگان تعاونی‌های مسکن در نظر گرفته شده که 41 هزار میلیارد آن پرداخت شده است.

 

تزریق 1100 میلیارد تومان به مسکن مهر در دولت یازدهم

 

به گفته‌ وی در 100 روز گذشته 1100 میلیارد تومان در بانک مسکن تسهیلات بانکی به مسکن مهر اختصاص یافته است.

 

مهرآبادی با بیان این‌که ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه‌ مسکن به عهده متولیان این امر در دولت است، گفت: ساخت مدرسه، مسجد، درمانگاه، پاسگاه و سایر خدمات برای این واحد‌های مسکونی در نظر گرفته شده بود و در حالی که تامین این خدمات به عهده‌ وزارت راه و شهرسازی نبود تعدادی مدرسه، مسجد و پاسگاه در حال ساخت است.

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امر مسکن مهر افزود: در شهرهای جدید ساخت 278 باب مدرسه آغاز شد که 41 باب آن تاکنون تمام شده‌اند. همچنین 57 پاسگاه و 254 باب مسجد در حال ساخت است.

 

وی اظهار کرد: اخیرا بخشنامه‌ای به استان‌ها برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در بخش زمین و تخصیص پرداخت هزینه‌ی زمین ارسال شده است.

 

به گزارش (ایسنا)،مهرآبادی به تحویل و تکمیل واحد‌های مسکنی مهر تاکید و گفت: 20 درصد از مشکلات 800 هزار واحد باقی‌مانده به عهده متقاضیان است و باید هرچه سریع‌تر آورده خود را پرداخت کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=33297
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه