میهن صنعت:

تحویل 34 هزار واحدمسکن مهر

میهن صنعت: معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحویل 34 هزار واحد مسکن مهر در هفته تعاون خبر داد و گفت: 200 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به بخش تعاون اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سید حمید کلانتری در نشست خبری اظهار کرد: معتدل‌ترین بخش اقتصادی از نظر عملکردی بخش تعاون است و توسعه عدالت اجتماعی، توزیع عادلانه ثروت و درآمد، فقرزدایی، کاهش فاصله‌های طبقاتی و اقتصادی و اشتغالزایی از مهمترین کارکردها تعاون به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه توسعه تعاونی‌ها رشد اقتصادی را به دنبال دارد، افزود:دولت باید از همه ظرفیتهای بخش تعاون برای پیشبرد برنامه‌های خود به ویژه در حوزه اشتغال،خروج از رکود و اقتصاد مقاومتی استفاده کند.

کلانتری نبود مدیریت منابع انسانی را یکی از چالشهای تعاونی‌ها عنوان کرد و گفت: شبکه تعاونی‌ها از تشکل‌های تعاونی، اتحادیه‌های استانی و مرکزی و اتاق‌های تعاون استانی و مرکزی تشکیل شده است و باید این شبکه‌ها از نظر مدیریتی کارآمدتر و توانمندتر شوند.

 

*بروکراسی بانکی چالش پیش‌روی تعاونی‌ها

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمبود نقدینگی را از دیگر مشکلات تعاونی‌ها برشمرد و ادامه داد: هم اکنون نزدیک به 110 هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد که با بروکراسی سیستم بانکی و طولانی شدن دریافت تسهیلات برای شروع یک فعالیت اقتصادی مواجهند و از این رو نیازمند حمایت مالی و بانکی هستند.

وی همچنین از تصویب 200 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای اختصاص به بخش تعاون خبر داد و گفت: 200 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی تصویب شده تا به بخش تعاون اختصاص یابد و تعاونی‌ها برای دریافت این تسهیلات به بانک توسعه تعاون معرفی شوند هرچند که ظرفیت ما بیش از این است و صرفنظر از این اعتبار مصوب دیگری نیز در قالب 550 میلیارد تومان وجوه اداره شده در اختیار داریم که منتظریم از سوی معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری به تعاون اختصاص داده شود.

به گفته کلانتری در صورتی که این اعتبار به بخش تعاون تزریق شود می‌توان برای کمک به تعاونی‌ها تا سه برابر از بانکها تسهیلات گرفت.

 

*تحویل 34 هزار واحد مسکن مهر در هفته تعاون

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود از تحویل 34 هزار واحد مسکن مهر در هفته تعاون خبر داد و گفت: هم اکنون 7 هزار تعاونی مسکن مهر در سراسر کشور وجود دارد که بیش از یک میلیون و 450 هزار واحد را در حال ساخت و ساز دارند و از این میزان 750 هزار واحد مسکونی را تحویل داده‌اند.

وی ادامه داد: هفته تعاون امسال از 12 تا 18 شهریور ماه برگزار می‌شود و همزمان برگزاری نهمین جشنواره تعاونی‌های برتر را نیز پیش رو خواهیم داشت.

 

*اعلام حضور 10 هزار تعاونی در نهمین جشنواره تعاونی‌های برتر

کلانتری از رشد 10 درصدی تعداد متقاضیان شرکت کننده در این جشنواره خبر داد وگفت: تا کنون 10 هزار و 556 تعاونی از گرایشهای مختلف صنعتی، معدنی، خدماتی، حمل ونقل، اعتبار، مسکن و عمران، مرزنشینان، ‌بانوان،‌ سهامی عام، سهام عدالت و دانش بنیان برای شرکت در این جشنواره داوطلب شده‌اند و درصددیم تا با برگزاری این جشنواره رقابت میان تعاونی‌ها را افزایش دهیم.

به نقل از ایسنا،معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با تاکید بر ضرورت تغییر نگرشها و نگاهها به بخش تعاون، ‌افزود: فرهنگ تعاون به درستی در جامعه تبیین نشده و شناخت از تعاون شناخت ناقصی است از این رو باید تلاش کنیم تا فرهنگ کار جمعی در کشور گسترش یابد و با توسعه و تقویت تعاونی‌ها اهداف مدنظر دولت تامین و حرکت به سمت رشد اقتصادی و اجتماعی سازماندهی شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=56165
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه