میهن صنعت:

تخصیص بیش از 6 میلیارد تومان اعتبار در حوزه صنعت فرش اردبیل

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: برای احداث کارگاه‌های بزرگ تولید فرش و واحدهای پشتیبان در سطح استان ۶ میلیارد و 700میلیون تومان اعتبار جذب شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رامین صادقی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرش در اردبیل گفت: نمایشگاه فرش اردبیل متشکل از ۲۵ غرفه و با شرکت استان‌های مختلف برگزار شد و تعاونی و اتحادیه فرش و اشخاص حقیقی و حقوقی در این نمایشگاه حضور فعال داشتند .

وی تصریح کرد: مهم‌ترین استراتژی سازمان صنعت، معدن و تجارت، حل کردن مشکلات تقسیم حوزه فرش به دو رسته تعاونی‌های فرش و اتحادیه فرش است و با توجه‌به وجود برخی اختلاف سلیقه‌ها در این دو حوزه، بافندگان فرش متضرر می‌شدند که برای حل این موضوع مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته در پی ساماندهی صنعت فرش به یک ید واحد هستیم.

صادقی در خصوص وضعیت نامطلوب بیمه بافندگان فرش استان اردبیل، عنوان کرد: پایش بیمه بافندگان نیز در حال اجرا است و پیگیری‌ها برای پرداخت بیمه بافندگان واقعی ادامه دارد تا تولیدکنندگان واقعی به حق و حقوق خود برسند.

صادقی افزود: تاکنون به ۸۱۰ نفر بافنده مستقل تا ۶ میلیارد تومان و به ۳۵ نفر پشتیبان ۳.۵میلیارد تومان وام کم‌بهره پرداخت شده است؛هم اکنون در سطح استان ۲۹ هزار و ۳۴۴ نفر در حوزه فرش مشغول به کار هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد:پرداخت تسهیلات کم‌بهره به فعالان حوزه بافت فرش در راستای توسعه و گسترش تولیدات در دستور کار اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=181924
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه