میهن صنعت :

تداوم واردات کالاهای اساسی با ارز ۱۲۲۶/ مابه‌التفاوت را دولت می‌دهد

میهن صنعت : معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت با تاکید بر اینکه کالاهای اساسی با ارز ۱۲۲۶ وارد می‌شود، گفت: مابه‌التفاوت ارز مرجع 1226تومانی و ارز مرجع در بودجه سال جاری توسط دولت پرداخت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسن رادمرد اظهار داشت: هیچ گونه افزایش قیمتی به دلیل تغییر نرخ ارز مرجع از 1226 تومان به نرخ ارز مرجع در بودجه سال 92 در کالاهای اساسی نخواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به تأکید دولت و همچنین رهنمودهای رئیس جمهور منتخب مبنی بر تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و برای حفظ آرامش بازار مابه‌التفاوت ارز مرجع 1226 تومانی و ارز مرجع در بودجه سال جاری توسط دولت پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر صنعت گفت: بر همین اساس تأمین و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی با ارز مرجع 1226 تومان توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران صورت می‌گیرد.

رادمرد گفت: وارد کنندگانی که کالای وارداتی خود را به شرکت بازرگانی دولتی ایران تحویل دهند مشمول دریافت ارز مرجع 1226 تومانی خواهند بود.

وی همچنین تأکید کرد: بر همین اساس وزارت صنعت نیاز ارزی خود را به بانک مرکزی اعلام کرده است.

معاون وزیر صنعت  در ادامه گفت‌وگو به فارس، گفت: برنامه‌ریزی چند ماه گذشته در تأمین و توزیع و نظارت بازرسی در بازار کالاهای اساسی به صورت مطلوب انجام شده و این روند در جریان است و هیچ گونه مشکل و کمبودی در حوزه کالاهای اساسی وجود ندارد.

پیش از این فارس به نقل از یکی از مدیران اتحادیه‌ها خبر تصویب این تصمیم در ستاد تنظیم بازار را منتشر کرده بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=21688
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه