رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در پنجمین کنفرانس بین‌المللی کیفیت گفت:

تدوین سند راهبرد ملی کیفیت با همکاری سازمان های عضو شورای عالی استاندارد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران کفت: در مسئله رویکرد نوین همگی باید قدم برداشته تا با سیاست هایی که تدوین و ابلاغ شده و مدیریت آن در حال حاضر بر عهده سازمان ملی استاندارد قرار داده شده است در کشور اجرا نماییم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نیره پیروزبخت در پنجمین کنفرانس بین‌المللی کیفیت گفت: رویکرد نوین گریز ناپذیر می باشد و این رویکرد دیگر نوین نیست و باید سریع تر از این رویکرد عبور نماییم و به فضای باورپذیری برسیم. در مسئله رویکرد نوین همگی باید قدم برداشته تا با سیاست هایی که تدوین و ابلاغ شده و مدیریت آن در حال حاضر بر عهده سازمان ملی استاندارد قرار داده شده است در کشور اجرا نماییم.

وی در ادامه افزود: در این راه هیچ گونه خلا قانونی وجود نداشته و در بعضی موارد نیز باید تجمیع قوانین نامه ها را داشته باشیم تا بتوانیم به صورت یکپارچه راهبرد را پیش ببریم.

پیروزبخت در ادامه در خصوص مدیریت کیفیت در صادرات صحبت کرد و گفت : موضوع کیفیت در صادرات در رویکردهای سازمان ملی استاندارد وجود داشته و همانطور که رئیس جمهور در روز صادرات فرمودند، صادرات با کیفیت و استاندارد عجین یافته است و این وظیفه، بر عهده همه ما قرار دارد تا خواسته رئیس جمهور یعنی مدیریت کیفیت در صادرات را به منصه ی ظهور برسانیم.

پیروزبخت در خصوص فرآیند مدیریت کیفیت گفت: سامانه ای در دولت در حال بررسی است و امیداریم این سامانه نه تنها به کیفیت تجارت، بلکه به سالم سازی و شفاف سازی تجارت  کمک نماید. یکی از اثرات مثبت شفاف سازی، کیفیت است و در فضای ناسالم اقتصادی است که کیفیت از دست می رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری میهن صنعت از پنجمین کنفرانس بین‌المللی کیفیت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد: راهبرد ملی کیفیت باید به صورت ملی تنظیم و در این زمینه صنعت های بخشی نیز باید تدوین شود.ما نمی خواهیم برای کسی تعیین و تکلیف نماییم، بلکه هر سازمانی باید برای خودش این تعریف را داشته باشد ولی سند راهبرد ملی کیفیت با همکاری تمام سازمان های عضو شورای عالی استاندارد به عنوان سند ملی تدوین می شود.

پیروزبخت در پایان جایزه ملی ارزیابی کیفیت را یکی از روش های پایش و اندازه گیری عنوان کرد و گفت: امیدواریم دستگاهها در راستای پایش و اندازه گیری کیفیت همکاری همه جانبه با سازمان ملی استاندارد داشته باشند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=93732
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه