با ارائه نتیجه روی موبایل؛

تست کرونای ۱۰ دقیقه‌ای در فرانسه ابداع شد

محققان فرانسوی تست تشخیص کووید ۱۹ ابداع کرده اند که نتیجه آن در ۱۰ دقیقه مشخص می شود و دقت بالایی دارد. نتیجه این تست روی موبایل نشان داده می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محققان فرانسوی یک تست تشخیص کووید ۱۹ ابداع کردند که نتیجه آن ۳ بار سریع‌تر از تست‌های آنتی ژن جریان جانبی (lateral flow antigen test) مشخص می‌شود. همچنین دقت آن مشابه تست PCR است.

در این تست الکتروشیمیایی از نانوبادی های به دست آمده از گروهی از خانواده شترها استفاده می‌شود که نتیجه آن پس از ۱۰ دقیقه قابل رصد است. آزمایش اولیه این تست روی ۳۰۰ نمونه نشان داد دقت نتیجه مثبت یا منفی آن به اندازه PCR و ۹۰ درصدی است.

محققان دانشگاه‌های لیل و مارسی با همکاری پژوهشگران مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه تست مذکور را توسعه داده‌اند. این تست نیازمند فرایندهای آزمایشگاهی نیست و می‌توان نتیجه آن را با کمک موبایل خواند.

دیوید دووس استاد دانشگاه لیل در این باره می‌گوید: می‌توان این تست را با سرعت بالا و به طور انبوه تولید کرد. یکی از کاربردهای واضح چنین ابزاری در فرودگاه‌ها و بیمارستان‌ها است. اما علاوه بر آن پزشکان خانواده و داروسازان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

این تست که CorDial-۱ نام دارد از فناوری نوینی استفاده می‌کند.

به طور دقیق ذرات بسیار ریز آنتی بادی به نام نانوبادی روی یک الکترود قرار می‌گیرند تا یک حسگر زیستی الکتروشیمیایی بسازند. نانوبادی ها پروتئین‌های اسپایک را ردیابی می‌کنند و واکنش نشان می‌دهند. در نتیجه جریان برق در الکترود تغییر می‌کند. این تغییرات توسط یک دستگاه به اندازه کلید یو اس بی بررسی می‌شود و نتیجه آن روی نمایشگری متصل به موبایل نشان داده می‌شود.

این تست قرار است به مدت ۳ ماه و با حضور هزار نفر آزمایش شود./مهر

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=208138
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه