تسهيلات خودروسازان داده شود

ميهن صنعت: رئيس كميسيون صنايع مجلس ازعدم پرداخت تسهيلات انتقاد كرد.


رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از نحوه عملکرد دولت در ارتباط با پرداخت تسهیلات هزار میلیاردی به خودرو سازان گفت: هیچ دلیل قانع کننده ای برای عدم پرداخت این تسهیلات وجود ندارد و نحوه اقدام دولت لطمه بزرگی به صنعت کشور خواهد زد در حالی که انتظار می رود دولت در مورد صنعت خودرو با احساس مسئولیت بیشتری برخورد کند .

رضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبر خودرو گفت: کمیسیون صنایع با جدیت در حال پیگیری موضوع است. در هفته جاری جلسه ای با حضور وزیر صنعت جهت بررسی وضعیت خودرو و نحوه اقدام دولت و دلایل عدم پرداخت تسهیلات در کمیسیون صنایع مجلس برگزار خواهد شد که البته این مقوله بیشتر در حیطه عملکرد وزارت اقتصاد و بانک مرکزی است و وزارت صنعت و معدن خود یکی از مدعیان این موضوع می باشد .

وی گفت: یکی از دلایلی که در این زمینه برای عدم تحقق تعهدات تاکنون ذکر شده است این است که خودرو ها دارای مشکلاتی هستند که البته این مشکلات قابل حل است و کمیسیون پیگیر انجام اصلاحات لازم خواهد بود.  

رئیس کمیسیون صنایع و معادن در ادامه افزود: از آنجا که صنعت خودرو صنعت گسترده ای است عدم پرداخت تسهیلات عواقب سنگینی از جمله بیکاری هزاران نفر را در بر خواهد داشت. همچنین قطعه سازان و صنایع وابسته دیگر را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 رضا رحمانی در خاتمه افزود: خودرو سازان می توانند با افزایش و ارتقاء بهره وری به کاهش هزینه های خود  کمک کنند  تا متحمل ضرر کمتری  شده و تا حدودی صدمات ناشی از افزایش قیمت قطعات و مواد اولیه را که به علت بی ثباتی بازار به وجود آمده است جبران کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4952
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه