تسهيلات خوردوسازان سريعاً پرداخت شود

ميهن صنعت:


رئيس كميسيون صنايع و معادن درگفت وگو با پايگاه خبري تحليلي ميهن صنعت، اظهار داشت نظر رسمی كميسيون صنايع اين است كه تسهيلات به خودروسازان پرداخت نشده است اما در اين خصوص دیوان محاسبات و مرکز پژوهش هاي مجلس،  اين موضوع را بررسي و گزارش كتبي آن را اعلام كرده اند تا نتيجه اين موضوع سريعتر حاصل شود.

رضا رحماني با اشاره به لزوم پرداخت اين تسهيلات به خودروسازان افزود: صنعت خودروسازي يكي از صنايع مادر كشور بوده و تسهيلات مصوب به اين بخش یکی از موارد لازم الاجرا جهت حمايت از توليد ملي است.

وي در دفاع از اين حمايت ها از صنايعي نظير صنعت خودرو تاكيد كرد: اصولاً حمايت از صنايع مهمي چون صنعت خودرو بوسيله تسهيلات بانكي امري عادي در كشورها محسوب مي شود و با توجه به وابستگي صنايع كشور به منابع بانكي اين امر بايدسريعاً محقق شود.

اين نماينده مجلس با اشاره به لزوم  پرداخت هرچه سريعتر تسهیلات به خودروسازان بيان كرد: از سال گذشته تاكنون تسهیلات مناسبی به خودرو سازان داده نشده است وخود دولت هم ضرورت این امر را تایید کرده است و درصورت عدم تسريع در پرداخت اين بسته حمايتي ازسوي دولت، لطمه اي جدی به صنعت خودرو كشور وارد خواهد شد.

 نماينده مردم تبريز در پاسخ به اينكه كدام صنايع روند رو به پيشرفت خودرا حفظ كرده اند اذعان داشت: با وجود تحريم هاي يك جانبه كشورهاي غربي برخي از صنايع كشور با پيشرفت هاي گسترده اي همراه شده اند كه در اين زمينه مي توان به صنایع نفت و گاز و كاتاليست اشاره كرد.

رضا رحماني عملكرد صنايعي كه حركت به سمت دانش و فن آوري را در برنامه خود قرار داده اند را موفق تر از ديگر بخشهاي صنعتي دانست و تصريح كرد: اين بخش ها توانستند با تكيه بر علم و دانش و بروز آوري توليدات ، روند سعودي پيشرفت خود را حفظ كرده و حتي در مقاطعي با پيشرفتهاي شگرف نسبت به گذشته نيز همراه شدند.

رئيس كميسون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد بوجود آمدن تحريم ها مزايايي از جمله رهائي از واردات كالا به كشور را داشته است كه اجراي اين امر در روند عادی كشور بسيار دشوار بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8071
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه