تسهیل در امر تبلیغات صادرات کالای ایرانی، در اولویت وزارتخانه ها و کنسولگری ها
هزینه تبلیغات در بعضی از حوزه های صادرات برای صادرکنندگان سنگین است و با توجه به اینکه بدون تبلیغات ورود به بازارهای جهانی غیرممکن خواهد بود، باید در این زمینه نیز تسهیل صورت گیرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات در شرایطی برگزار شد که با حضور رئیس جمهور، از 50 شرکت برتر صادراتی تقدیر بعمل آمد.
رئیس جمهور از پیشنهاد برگزاری جلسه گفتگو با صادرکنندگان نمونه کشور استقبال کرد و حمایت از صادرکنندگان را وظیفه وزارتخانه های کشور دانست.
حسن روحانی با اشاره به اینکه تعامل سازنده تنها تعامل با دنیا نیست بیان کرد : این تعامل ابتدا باید از داخل شکل گیرد و دولت از نظرات و پیشنهادات مشخص صادرکنندگان و همچنین تجربیات آنان استفاده خواهد کرد.
رئیس جمهور مهمترین حوزه کمک به صادرات را تبلیغات دانست و خاطرنشان کرد : مهمترین اصل شناسایی بازار هدف اصل بازاریابیست و باید دولت و تمامی وزارتخانه های در این حوزه یارو یاور صادرکنندگان باشد.
وی افزود : مگر می شود بدون تبلیغات در حوزه صادرات به بازار مناسبی دست پیدا کرد ودر این خصوص همه موظف به کمک و همیاری می باشند.باید در دانشگاه های کشور درس بازاریابی به دانشجویان حوزه مربوطه ارائه شود وبه این واسطه نیروهای متخصص بازاریابی برای کشور و اقتصاد کشور تربیت شوند.
به گزارش خبرنگار «میهن صنعت» وی حضور موثر دانشگاه های کشور را در این حوزه پر اهمیت خواند و گفت : دانشگاه های کشور می توانند با تربیت دانشجویان مختصص در امر بازاریابی قدم بزرگی در حوزه صادرات بردارند تا به کمک آنان و با مشاوره های تخصصی بازاریابان تحصیل کرده، بازارهای هدف را در تصرف خود در آوریم.
رئیس جمهور در خصوص تبلیغات و نقش موثر آن در صادرات به بازارهای هدف افزود : هزینه تبلیغات در بعضی از حوزه های صادرات برای صادرکنندگان سنگین است و با توجه به اینکه بدون تبلیغات ورود به بازارهای جهانی غیرممکن خواهد بود، باید در این زمینه نیز تسهیل صورت گیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد : وزارت امور خارجه، سفارت خانه ها و کنسولگری های کشور، صادرات کالای ایرانی و حمایت از تجارت بین المللی را، مهمترین وظیفه خود بداند و در این عرصه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.