میهن صنعت:

تشکیل كميته فني نظارت بر ساخت و ساز در شهر جديد پرند

میهن صنعت: براي نخستین بار كميته فني نظارت عاليه بر ساخت و سازهاي شهري در شهر جديد پرند تشكيل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، با دستور باران هاشم زهي مديرعامل شهرجديد پرند، كميته فني نظارت عاليه بر ساخت و سازهاي شهري از هفته گذشته براي اولين بار در پرند تشكيل شد تا چتر نظارتي از طرف نهادهاي ذيربط بر ريز فعاليت هاي ساختماني از جمله پروژه هاي مسكن مهر در اين شهر برقرار شود.

هاشم زهي درباره جزئيات ماموريت كميته فني نظارت عاليه بر ساخت و سازهاي شهر اعلام كرد: اين كميته وفق متن صريح ماده 35 قانون نظام مهندسي ساختمان كه بر موضوع حاكميتي كنترل بر ساخت و سازهاي شهري تاكيد مي‌كند، تشكيل شده است و وظيفه دارد كليه ساخت و سازها را چه در بعد مقررات ملي ساختمان و چه در حيطه ضوابط و مقررات شهرسازي كنترل هاي لازم را داشته باشد.

مديرعامل شهر جديد پرند با بيان اينكه اعضاي كميته فني نظارت عاليه بر ساخت و سازهاي شهري را يك نفر از شركت عمران شهر جديد پرند به عنوان نماينده وزارت راه و شهرسازي، يك نفر از شهرداري پرند و يك نفر از سازمان نظام مهندسي ساختمان تشكيل مي دهند، افزود: اين كميته ماموريت دارد از كارگاه ها و پرو‍ژه هاي ساختماني در حال احداث بازديد كنند و در صورتيكه پروژه اي را ملاحظه كردند كه برخلاف ضوابط، ساخته شده است، به فوريت به دستگاه هاي صادركننده خدمات كه شهرداري و نظام مهندسي هستند اطلاع رساني كنند تا اقدامات پيشگيرانه شامل توقف بر كار و اصلاح روند ساخت توسط مجري و سازنده آن سازه انجام شود.

هاشم زهي تصريح كرد: يقين دارم اين كميته مي تواند هماهنگي و انسجام خوبي را در زمينه كيفيت بخشي و ارتقاي شاخص هاي شهرسازي در پرند بوجود بياورد و موضوعاتي كه با مقررات ملي ساختمان و بويژه ضوابط معماري و شهرسازي مرتبط است را در پروژه هاي در حال ساخت اعمال كند.

مديرعامل شهر جديد پرند گفت: از آنجا كه شهرهاي جديد از ابتدا براساس طرح جامع و طرح تفصيلي در كشور شكل گرفت، بايد نمونه موفقي از شهرها بر اساس رويكرد شهرسازي پويا  باشد و يكي از اهداف كميته فني نظارت عاليه بر ساخت و سازهاي شهري در پرند، تحقق همين موضوع است.

به گزارش مهر،هاشم زهي افزود: اعتقاد ما اين است آنچه كه در شهر جديد پرند طراحي و اجرا مي شود بايد در نهايت ايمني، آسايش و آرامش ساكنين را در بر داشته باشد، براي اين منظور بايد امكان كنترل بر ساخت و سازها فراهم باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=37164
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه