میهن صنعت :

تصمیم دولت به افزایش ذخیره‌سازی مواد غذایی از 3 به 9 ماه

میهن صنعت : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه تعرفه عاملی برای حمایت از تولید داخل و اشتغال است، گفت: در حال حاضر تصمیم دولت این است که ذخیره‌سازی مواد غذایی از 3 ماه به 6 تا 9 ماه افزایش یابد.

 

 

به گزارش میهن صنعت به نقل از فارس ایرج ندیمی در خصوص کاهش تعرفه‌های گمرکی اظهار داشت: تعرفه عاملی برای حمایت از تولید داخل و اشتغال است در حالی که برخی تصور می‌کنند تعرفه عاملی برای درآمدزایی دولت است؛ براین اساس هر عاملی که موجب از بین رفتن تولید ملی و اشتغال شود با فلسفه تعرفه سازگار نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته ممکن است در دوره زمانی خاصی تولید یک کالا با مشکل یا کمبود مواجه شود به همین دلیل امتیازاتی داده شود .

به گفته ندیمی در زمان اضطرار و مواقع ضروری به طور موقت می‌توان تعرفه ورود کالا را با هدف تامین نیاز داخل و کاهش قیمت یا مسائل تحریم، کاهش داد.

وی گفت: همچنین در شرایط خاص فعلی ممکن است برای افزایش ذخایر و مسائلی از این قبیل ورود کالا تسهیل شود برای مثال هم‌اکنون تصمیم دولت بر این است که ذخیره‌سازی مواد غذایی از 3 ماه به 6 تا 9 ماه افزایش یابد که این تصمیم بدی نیست و برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها مناسب است. 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6233
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه