میهن صنعت :

تصمیم سخت رییس‌جمهور

میهن صنعت : بالاخره پای محمود احمدی‌نژاد هم به مشکلات و چالش‌های صنعت خودروی کشور کشیده شد.

به گزارش «میهن صنعت»، تا اینجای کار نه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت توانست باری از دوش خودروسازان بردارد نه بانک مرکزی با پرداخت وام دو هزار میلیاردی خودروسازان موافقت کرده است.
دلسوزی‌های معاون اول رییس‌جمهور هم تاکنون کاری از پیش نبرده است.

حال در شرایطی که کمبود نقدینگی خودروسازان با سخنرانی‌های آتشین و دلسوزی و ارائه راهکار تاكنون حل نشده و مجموعه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نیز با آزاد‌سازی قیمت خودرو موافقت نمی‌کند این بار خودروسازان مستقیما به سراغ رییس‌جمهور رفته اند تا بلکه وی بتواند دستور آزاد‌سازی قیمت خودرو را صادر کند.

به اعتقاد برخی از کارشناسان، صدور فرمان آزاد‌سازی قیمت خودرو از سوی احمدی‌نژاد به نوعی نادیده گرفتن حقوق مصرف‌کنندگانی است که سال‌هاست منتقد کیفیت خودروهای داخلی بوده‌اند نیز از سوی دیگر چشم بسیاری از صنعتگران این حوزه به یاری و مساعدت رییس‌جمهور دوخته شده تا شاید بتواند تولید خودرو را در کشور به شرایط قبل بازگرداند.

در این زمینه محمود احمدی‌نژاد ظاهرا دستور تشکیل کمیته‌ای با حضور معاون اول و معاون برنامه‌ریزی رییس‌جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس شورای رقابت را برای بررسی و تصمیم‌گیری درباره موضوعات کلان صنعت خودرو صادر کرده است.
مدیران برخی از شرکت‌های خودروساز هفته پیش در جلسه هیات دولت شرکت کرده و گزارشی از وضعیت و مشکلات صنعت خودرو ارائه کردند.

حرف اول خودروسازان به گفته یکی از دست‌اندرکاران صنعت خودرو اعلام آزاد‌سازی قیمت خودرو بوده که در این زمینه رییس‌جمهوری دستور داده که چگونگی تعیین قیمت خودرو براساس نرخ ارز مبادله‌ای یا در حاشیه بازار توسط کمیته‌ای که وی دستور تشکیل آن را داده، بررسی و اعمال نظر شود.دنیای اقتصاد در ادامه نوشت:در این بین برخی از دست‌اندرکاران صنعت خودرو معتقدند که تصمیم گیری در این زمینه برای احمدی‌نژاد سخت خواهد بود؛ چرا که در صورت آزاد‌سازی قیمت خودرو مشتریان افزایش قیمت این کالای مصرفی را نتیجه تصمیم گیری‌های وی خواهند خواند این در حالی است که رییس‌جمهور باید به فکر حفظ صنعت خودروی کشور نیز باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9525
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه