رئیس شورای عالی ترافیک خبر داد:

تصویب ضوابط جدید تاکسی‌های ون

میهن صنعت : رئیس شورای عالی ترافیک با اشاره به مصوبات صدو چهاردهمین جلسه شورای عالی ترافیک گفت: در جلسه امروز ضوابط ایمنی و رفاهی تاکسی‌های ون به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هوشنگ خندان دل، در حاشیه برگزاری صدوچهاردهمین جلسه شورای عالی ترافیک در وزارت کشور برگزار شد در پاسخ به این پرسش در زمینه ضوابط تصویب شده برای تاکسی‌های ون گفت: ارتفاع داخل کابین، مشخصات صندلی، ارتفاع کف خودرو از خیابان برای سوار شدن مسافران، رنگ خودروهای ون، تهویه آن‌ها از جمله استانداردهایی بود که مورد تصویب قرار گرفت و به عنوان نمونه رنگ تاکسی‌های ون باید زرد خورشیدی یا نارنجی باشد.

وی در این پاسخ به این پرسش که آیا تاکسی‌های ون کنونی از استانداردهای لازم برخوردار هستند، اظهارکرد: این ضوابط در آینده اعمال می‌شود و ون‌هایی که در حال حاضر درحمل و نقل شهری فعالیت می‌کنند باید به مرور خود را با این ضوابط تطبیق دهند و در صورت نبود امکان برای ایجاد این انطباق از این حوزه حمل و نقل شهری خارج می شوند.

خندان دل درباره سایر مصوبات شورای عالی ترافیک گفت: اصلاح آیین نامه ماده 15 قانون تخلفات رانندگی یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در جلسه امروز بود. این قانون اواخر سال 89 به تصویب مجلس رسید و ماده 15 آن درباره شرایط پارک حاشیه‌ای خیابان‌هاست و برخی اشکالات در آیین نامه اجرایی این ماده گزارش شده بود. بنابراین لازم بود که آیین نامه اصلاح شود.

خندان دل اضافه کرد: این کار باید با همکاری شورای عالی ترافیک و شورای عالی استان‌ها محقق شود و در دبیرخانه این کار انجام شد. بنابراین با توجه به آنکه دیدگاه‌های جدید اعضا مورد توجه قرار نگرفته بود قرار شد آیین نامه ماده 15 به کمیته فنی برگردد و در جلسه آینده شورای عالی ترافیک درباره آن بحث شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=67413
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه