میهن صنعت :

تعادل در قیمت خودرو با عرضه در بورس

میهن صنعت : همانگونه که خودروسازان در خرید مواد اولیه از طریق بورس عمل می کنند به نظر می رسد برای رفع مشکل قیمت خودرو نیز بسیار مناسب خواهد بود که در این شرایط خودرو با عرضه در بورس کالا، قیمت گذاری و به فروش برسد.

به گزارش میهن صنعت، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تاثیر قیمت گذاری خودرو در کاهش رقابت پذیری در این صنعت گفت : همانگونه که خودروسازان در خرید مواد اولیه از طریق بورس عمل می کنند به نظر می رسد برای رفع مشکل قیمت خودرو نیز بسیار مناسب خواهد بود که در این شرایط خودرو با عرضه در بورس کالا، قیمت گذاری و به فروش برسد.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : این روش فروش خودرو ،موجب خواهد شد که خودروسازان نیاز و درخواستی نسبت دریافت تسهیلات نداشته و مشکلات نقدینگی شرکتهای خودروساز در این راستا کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه با فروش خودرو در بورس حساسیت نسبت به این کالا کم خواهد شد ، تصریح کرد : برای حل مشکل صنعت به طور عام و خودروسازان به طور خاص ، باید فروش خودرو نیز بورسی شود.

وی تاکید کرد : قطعا با این اقدام دغدغه موجود نسبت به نقدینگی و اشتغال در صنعت خودرو که موجب به خطر افتادن تولید و اشتغال در این صنعت شده، برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه فروش بورسی خودرو طرح قابل اجرایی است ، گفت : همان گونه که خودرو در نماشگاهها و نمایندگی ها عرضه و به فروش می رسد با عرضه آن در بورس و تعیین قیمت پایه این امکان فراهم است که خودروها هم به صورت کلی و جزئی به فروش برسند.

نماینده لاهیجان در خانه ملت در ادامه خاطر نشان کرد : با اجرای این روش فروش ، به نظر می رسد طی یکی ، دو دوره قیمت خودرو متعادل خواهد شد.

ندیمی تصریح کرد : با این روند ، قیمت و فروش خودرو شفاف شده و خودروساز نیز در مدت زمان کوتاهی به حداکثر سرمایه لازم دست خواهد یافت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6369
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه