سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در خواست کرد:

تعامل تولید کنندگان سم و کود با کشاورزان و مصرف کننده

عباس کشاورز، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی نیز در نشست هم اندیشی صبح امروز از تولیدکنندگان سم، کود و بذر درخواست کرد تا با کشاورزان، مصرف‌کننده و باغدار تعامل کنند و از دولت انتظار ایجاد تقاضا نداشته باشید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نشست فعالان بخش کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با سرپرست وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

 
 مسعود گیل آبادی رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور در جریان این نشست به بررسی مشکلات تولیدکنندگان این بخش پرداخت وعنوان کرد:تحریم طی سال های گذشته مشکلات زیادی نظیر تامین ارز و مراودات مالی را برای ما به وجود آورده که علیرغم این چالش ها، توانستیم با واردکنندگان به رقابت بپرداریم و نیاز کشور را تامین کنیم.
 
وی با اشاره به سال رونق تولید در ادامه گفت: هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی از اول تا چهارم بهمن سال جاری بدون حضور انجمن وارد کنندگان برگزار می شود و تنها تولید کنندگان در این نمایشگاه غرفه خواهند داشت.
 
مسعود گیل آبادی در خصوص مشکلات تولید کنندگان عنوان کرد: تخصیص ارز 4200 تومانی رقابت را با وارد کنندگان سخت تر کرد اما خوشبختانه در میدان رقابت باقی ماندیم. 
 
رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور حمایت خود از عباس کشاورز را اعلام کرد و گفت: آقای کشاورز فرد شایسته و لایقی هستند که با توجه به دانش و تجربه ای که دارند، امیدواریم مشکلات ما را رفع کنند.
 
علی اکبر مهرفرد معاون وزیر جهاد کشاورزی طی این نشست عنوان کرد: با انتقال برخی از مسئولیت های ما به وزارت صمت براساس مصوبه سران قوا، فرصت بیشتری برای رسیدگی به امور و مشکلات تولید کنندگان داریم.
 
وی افزود: مشکلات جدی در خصوص تامین ارز وجود ندارد و اقدامات مطلوبی در رابطه با تامین نهاده‌های کشاورزی از جمله بذر، سم، کود و مواد ژنتیکی در دو بخش مواد اولیه کالای نهایی اقداماتی صورت گرفته است.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی از صدور مجوز برای نیمایی کردن بذر گوجه فرنگی و پیاز خبر داد و عنوان کرد: به دنبال اختصاص ارز 4200 تومانی به نهادهای دامی هستیم.
 
عباس کشاورز، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی نیز در نشست هم اندیشی صبح امروز عنوان کرد: هیچ گزارشی در خصوص گرانی ویا کمیابی نهادهای کشاورزی گزارش نشده و همیشه باید  ذخیره کافی در کود و سم داشته باشیم و به لطف تولید کنندگان، بازار نهادهای کشاورزی آرام است.
 
کشاورز از تولیدکنندگان سم، کود و بذر درخواست کرد تا با کشاورزان، مصرف‌کننده و باغدار تعامل کنند و از دولت انتظار ایجاد تقاضا نداشته باشید. 
 
وی در پایان اعلام کرد که 9700 برند از بیش از 11 هزار و 200 برند کودی تاییدیه گرفتند و در وزارتخانه به روی همه باز است.
 
انتهای پیام/
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=189587
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه