میهن صنعت :

تعداد خودروهای فرسوده بیش از ظرفیت مراکز اسقاط است

میهن صنعت : دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور ضمن اشاره به بازدید رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور از شهرک شمس آباد گفت : این شهرک بزرگترین شهرک اختصاصی اسقاط خودروهای فرسوده است که 10 مرکز اسقاط در آن مستقر هستند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور ضمن اشاره به بازدید رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور از شهرک شمس آباد گفت : این شهرک بزرگترین شهرک اختصاصی اسقاط خودروهای فرسوده است که 10 مرکز اسقاط در آن مستقر هستند .

علیرضا چلویی در ادامه گفتگو با خبرخودرو افزود : آقای شفیعی به منظور رسیدگی به مشکلات و شرایط مراکز مستقر در شهرک شمس آباد ، اول مهر ماه سال جاری از این شهرک بازدید بعمل آورد .

وی ضمن اشاره به مشکلات عمده مراکز اسقاط خودروهای فرسوده اظهار داشت : مهمترین و عمده ترین مشکلات در این خصوص مربوط به عدم هم خوانی تعداد مراکز اسقاط و خودروهای فرسوده است که این امر موجب رکود کار این مراکز شده است . در حال حاضر تعداد 21 مرکز اسقاط خودروی فرسوده در تهران و شعاع 120 کیلومتری آن مشغول به فعالیت هستند .

وی در ادامه این مطلب ضمن بیان اینکه اسقاط خودرو با توجه به میزان تولید خودرو شکل می گیرد عنوان کرد : چنانچه تعداد خودروهای فرسوده موجود در سبد کافی باشد الزامات در خصوص اسقاط آنها و شرکت در طرح های تشویقی قطعا به این امر کمک خواهد کرد .

دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور تصریح کرد : با توجه به اینکه کلیه افرادی که دارای خودروهای فرسوده اند تمایلی به اسقاط آن ندارند لذا آیین نامه جدید در خصوص اسقاط خودروها می تواند مانند طرح های تشویقی عمل کند اما این امر مستلزم مرتفع گشتن مشکلات ناشی از کمبود مراکز اسقاط است .

علیرضا چلویی در خصوص اجرای مصوبه جدید اسقاط خودروهای فرسوده گفت : مصوبات جدید دولت در خصوص اسقاط خودروهای فرسوده به کلیه مراکز ابلاغ شده اما هنوز در دستور کار قرار نگرفته است .

وی در ادامه با اشاره به مراکز غیر مجاز اسقاط خودروهای فرسوده اظهار داشت : از دیگر مشکلات مطروحه مراکز اسقاط خودرو فعالیت های مراکز غیر مجاز در این خصوص است که مشکلات عدیده ای را بوجود آورده است .

وی ضمن بیان اینکه در این بازدید آقای شفیعی به ارائه پیشنهادات و راهکارها در راستای مرتفع شدن مشکلات مراکز اسقاط خودروهای فرسوده پرداخت عنوان کرد : مقرر شد کارگروهی در خصوص رسیدگی به مشکلات مراکز تشکیل شود و راهکارهایی که ارائه شد نیز مبنی بر مصوبات موجود و اجرا شدن آنها بود .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=25685
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه